راهنمای انتخاب لباس کار مناسب

با توجه به شرایط و محیط کارتان لباس ایمنی مناسب خود را انتخاب نمایید
لباس کار به لباسی گفته می شود که هنگام فعالیت های خود برای حفظ ظاهر و وجنات کار و همچنین حفاظت از کل بدنتان به تن می کنید. ولیکن آیا می دانید برای فعالیت خود چه لباس کاری مناسب شما است؟ در واقع باید بدانید که هر کار و شغلی متناسب با نوع فعالیت افراد نیازمند تجهیزات ایمنی خاصی است تا سلامت آنها در حین کار حفظ شود.


طراحی و تولید انواع لباس کار بر مبنای نوع شغل و محیطی است که افراد در آن به حرفه خود مشغول هستند. به عنوان مثال لباس یک دکتر با یک مهندس ناظر تفاوت های بسیار زیادی دارد. از اصلی ترین تفاوت های این لباس ها می توان به رنگ آنها اشاره کرد، لباس پزشکان باید سفید باشد تا آلودگی را سریع نشان دهد، بالعکس رنگ لباس کار مهندسین ناظر باید به نحوی انتخاب شود تا خاک و آلودگی اطراف را خیلی نشان ندهد. همانطور که رنگ لباس های کار بسته به شرایط و محیط باید متفاوت باشد، در مدل، خاصیت و جنس پارچه نیز باید تفاوت هایی داشته باشند.


ریسک های خطرناکی که در محیط کارتان وجود دارد باعث طراحی متفاوت لباس های کار می شود. هنگام طراحی لباس کارهای متفاوت انتخاب پارچه و تمام نکات ایمنی برای افراد در نظر گرفته می شود تا شخص موقع مواجه شدن با خطرهای احتمالی آسیب نبیند و سلامت وی به خوبی حفظ شود.
تصور اینکه فردی در یک محیط اداری مشغول به کار است و خطری او را تهدید نمی کند بنابراین نیازی به خرید لباس کارندارد بسیار اشتباه است، چرا که او هم نیاز به لباسی فرم دارد تا به خوبی مشخص شود کارمند آن محل است و استفاده از لباس فرم نظم خوبی در محیط های اداری ایجاد می کند. تمامی تجهیزات آماده شده و طراحی شده برای کارها باید خریداری شده و با دقت از آنها استفاده شود چرا که همه آنها برای کار مورد نظر طراحی شده تا شخص در حال فعالیت کمترین آسیبی نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *