ویژگی های بسیار مهم دستکش ایمنی

دستکش ایمنی چه ویژگی های مهمی باید داشته باشد
در بسیاری از کارها و فعالیت های روزانه لازم است برای حفظ ایمنی دست ها از دستکش ایمنی استفاده کنیم، ولیکن برخی از شغل ها همانند کار در شرکت ها و بانک ها افراد خطری دستشان را تهدید نمی کند بنابراین نیازی به استفاده از دستکش نیست. با توجه به خطراتی که شغل شما ایجاد می کند، نوع دستکش و جنس آن تغییر می کند.
به صورت کلی شغل هایی که فرد دست به ابزار است و به اصطلاح مشاغل فنی و ساخت و ساز همواره خطراتی را برای افراد دارند که نمی توان از این تهدیدات به راحتی چشم پوشید، همواره در کارهای این چنینی خطرات و ریسک هایی وجود دارد در برخی از آنها کمتر و در بعضی دیگر بیشتر. در مشاغلی که خطرات بیشتری دارد حتماً باید از تجهیزات ایمنی خوب و مناسب استفاده کرد تا سلامت شما به خوبی حفظ شود. دستکش ایمنی یکی از مواردی است که در بیشتر شغل ها استفاده می شود و بسته به میزان ریسک آن کار، نوع و جنس آن مشخص می شود.


خصوصیات دستکش ایمنی
با توجه به صحبت هایی که شد متوجه شدیم که هر کاری بسته به نوع فعالیت دستکش مخصوص خود را دارد و هر کدام از آنها خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی دارند، ولیکن به طور کلی تمام دستکش ها باید استانداردهای جهانی را داشته باشند. ویژگی همانند ضخامت مطلوب، انعطاف کافی، ضد لغزندگی و ضد سایش جزو استانداردهای جهانی برای طراحی و تولید دستکش کار به شمار می روند که لازم است حتماً در تولید آن رعایت شود.


به نکات ذیل توجه داشته باشید و متناسب با شغل و فعالیت خود بهترین انتخاب را داشته باشید:
1- دستکش ایمنی فردی که در سردخانه و مکان های سرد کار می کند با فردی که در کنار کوره کار می کند متفاوت است.
2- دستکش ایمنی مناسب برای افرادی که در مکان های شیمیایی کار می کنند می بایست حتماً عایق مواد شیمیایی باشد. دستکش هایی که در این محیط استفاده می شوند باید از ورود مواد سمی و شیمیایی و اسیدی به دست به خوبی جلوگیری کند وگرنه افراد آسیب جبران ناپذیری می بینند.


3- دستکش ایمنی افرادی که با اجسام داغ کار می کنند باید از جنس چرم باشد. چرم مناسب برای استفاده در کارها چرم آهو، گاو و بز می باشد. چرم در برابر حرارت به خوبی از دست محافظت می کند چرا که در مقابل حرارت مقاومت خوبی دارد.
4- افرادی که با اجسام تیز و برنده کار می کنند باید از دستکش های ضد برش استفاده کنند. این دستکش ها لایه ای دارد در برابر اجسام تیز و برنده محافظ است.


5- کسانی که در محیط هایی کار می کنند که با جریان الکتریسیته و برق کار می کنند باید از دستکش هایی استفاده کنند که نارسانا و عایق باشند و جریان الکتریسیته را به دست منتقل نکنند.
در هر کدام از انتخاب هایی که دارید در نظر داشته باشید که حتماً دستکش راحت و انعطاف پذیر باشد.


دستکش ایمنی برای محافظت از دست ها حین انجام فعالیت های روزانه استفاده می شود، بنابراین در طول روز در دست ها قرار دارد، جنس داخلی آن باید مرغوب باشد و حساسیتی ایجاد نکند. گرمای بیش از اندازه تولید نکند و موجب تعریق دست ها نشود. سایز دستکش ایمنی از دیگر نکات مهم انتخاب دستکش های ایمنی به شمار می رود. دستکش ایمنی باید دقیقاً سایز دستتان باشد و حتی یک سایز بزرگتر یا کوچکتر نباشد تا بتوانید به راحتی به کارتان بپردازید.
دستکش های کارتان را باید مرتب بشویید تا مرکز اجتماع باکتری ها نشود و روی پوست قارچ ایجاد نکند.

جهت داشتن ایمنی لازم و همچنین کار بدون نقص ویژگی های مهم دستکش ایمنی را به خوبی به یاد داشته باشید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *