نحوه بررسی و تست ماسک ایمنی

بررسی و عملکرد ماسک ایمنی به چه صورت انجام می شود
امروزه استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. همانطور که می دانید حتی برخی مکان ها حتی اجازه ورود افراد بدون ماسک را نمی دهند. تنها دلیل این کار حفظ سلامتی جامعه و بهبود شرایط در وضعیت قرمزی است که بیماری کرونا ایجاد کرده است. ماسک برای افراد هم از فرد سالم محافظت می کند و هم بیماران را در امنیت نگاه می دارد. ماسک ایمنی تنها برای انتقال و جلوگیری بیماری استفاده نمی شود و این تنها بخشی از کاربرد ماسک های ایمنی به شمار می رود.
ماسک های ایمنی انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارد. ماسک معمولی به اصطلاح 3 لایه همان ماسک هایی است که در جامعه در این دوره استفاده بیشتری دارد که به ماسک جراحی نیز معروف هستند، می توان از نام آن متوجه شد که پزشکان و پرستاران از این نوع ماسک بیشترین استفاده را دارند.


کارایی ماسک ایمنی مشخص است و می توان گفت ماسک دهان و صورت به صورت کلی از افراد در برابر ذرات معلق در هوا همانند گرد و خاک، بخارهای سمی و همچنین مواد شیمیایی محافظت می کند. نکته بسیار مهمی که باید برای ماسک ها رعایت کنید این است که حتماً اندازه صورتتان باشد و کوچکتر و بزرگتر نباشد. چرا که هم راحتی شما حفظ شود و هم ایمنی شما در برابر عوامل خارجی محفوظ بماند.
نکته قابل توجه این است که افرادی که مجبور به استفاده از ماسک در محیط کاری همانند لباس ایمنی هستند و حتماً باید از ماسک ویژه ای استفاده کنند تصور نکنند که دیگر بیماری نمی گیرند و یا انتقال نمی دهند. رعایت نکات بهداشتی در روزهای کرونایی حرف اول را می زند.
جمله اول ایمنی بعد کار امروزه به شکلی متفاوت نمایان شده است، به این صورت که ابتدا باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایید، سپس ایمنی و بعد کار. اکثریت مردم در این روزهای وضعیت قرمز به مواردی همانند ماسک، دستکش، الکل و شستوشوی مرتب دست ها عادت کرده اند.
حال به موارد بررسی دقیق ماسک های ایمنی می پردازیم و به صورت دقیق بیان می کنیم که دقیقا! چطور باید از ماسک استفاده نمایید.


طرز صحیح قرار دادن ماسک بر روی صورت
1-
با دو دستان خود ماسک را نگاه دارید.
در قدم بعدی ماسک ایمنی را روی دهان و بینی خود بگذارید به صورتی که تمام دهان و بینی در ماسک قرار بگیرند.
2- ماسک هایی که هر طرف دوبند دارند: یک بند از بالای گوش و دیگری از پایین گوش رد شده و پشت سر آنها را بهم گره می زنیم. ماسک هایی که دارای یک بند هستند نیز به همین صورت بخشی از بالای گوش و بخش دیگر از پایین گوش رد می شود.
3- روی بینی قسمتی همانند فلز نرم دارد که باید آن را با دستانتان روی بینی فیکس نمایید.
توجه داشته باشید این مراحل را باید با دقت انجام داده و البته ماسک با اندازه صورتتان تهیه نمایید تا به خوبی سلامت شما حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *