بهترین روش نگهداری از لباس کار

روش های موثر در نگهداری از لباس کار
در هنگام کار پوشیدن لباس کار باید جهت جلوگیری از آسیب دیدن لباس کار و تجهیزات ایمنی مخصوص به شغلتان استفاده شود. لباس کار برای شغل های مختلف، متفاوت طراحی و تولید می شود چرا که هر کاری ویژگی های مخصوص خودش را دارد و باید متناسب با خطراتی که افراد را تهدید می کند لباس مناسب داشت. در نظر داشته باشید که تجهیزات ایمنی لازم برای تمام شغل ها به نحوی استاندارد می گیرند که آسیب های احتمالی به فرد در آن شغل را به حداقل برسانند.
بنابه گفته ها می توان متوجه شد که حفظ و نگهداری از لباس کار اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی به این لباس رسیدگی کرد تا به بهترین شکل از سلامت ما محافظت کند. رسیدگی به لباس کار و بررسی آن زمان زیادی از ما نخواهد گرفت، باید توجه داشته باشید که در زمان استفاده از لباس کار ممکن است ایرادات آن را متوجه نشوید، بنابراین بهتر است که پیش از پوشیدن لباس آن را به خوبی و با دقت بررسی کنید. چنانچه در لباس نقصی مشاهده کردید بهترین کار این است که دست از کار بکشید و هرچه زودتر به برطرف کردن آن رسیدگی نمایید چرا که ممکن است هنگام کار همان نقص باعث بروز خطراتی برای جان و سلامت شما شود. ممکن است در شرایطی کار کنید که لباس کار یدک داشته باشید و به محض آسیب لباس اول، مجبور به استفاده از لباس دوم خود شوید، در این شرایط توصیه می شود که ابتدا بدن خود را بشویید و یا کاملاً تمیز نمایید که آلودگی را به لباس جدید منتقل نکنید.


نکته قابل توجه این است که پس از اتمام کار، لباس کار خود را به خوبی بشویید و آن را جایی بگذارید که کاملاً خشک شود، ماندن نم در لباس هم باعث به وجود آمدن قارچ و باکتری می شود و هم باعث پوسیدگی پارچه خواهد شد.
ممکن است کار شما به نحوی باشد که نیازی نباشد هرروز لباس کارتان را بشویید اما این زمان را طولانی نکنید و سعی بر این داشته باشید که هفته ای یک بار حداقل لباس خود را بشویید تا هم از پارچه محافظت شود و هم باعث آسیب به بدنتان نشود.
اگر در جایی کار می کنید که با وسایل و مواد شیمیایی سر و کار دارید، بهترین روش نگهداری از لباس کار این است که لباس خود را مرتباً شست و شو نمایید و لباس تمیز و شسته شده را در مجاورت لباس های آلوده نگذارید. مواد شیمیایی و سمی در کمترین زمان ممکن آسیب های جدی به شما وارد خواهد کرد بنابراین در این شرایط باید به خوبی از لباس کارتان محافظت کنید تا کمترین خطری شما را تهدید نکند.
لباس هایی که در محیط های آلوده و سمی استفاده می شوند، معمولاً از جنسی هستند که با شست و شو زیاد آسیب نمی بینند ولیکن پس از مدتی آنها خراب می شوند و باید حواس خود را به خوبی جمع کرده تا به محض اینکه پارچه از حالت اولیه خارج شد، سریع لباس خود را تعویض کرده و لباس کار نو و سالم را جایگزین کنید.
لباس کار شما رابطه مستقیمی با سلامت و آرامش شما در محیط کاریتان دارد، بنابراین به خوبی از آن محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *