شیلد پلاستیکی یا ماسک پارچه ای

شیلد های پلاستیکی می تواند جایگزین مناسبی برای ماسک پارچه ای باشد؟
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه های جدی بیان کرده مبتنی بر استفاده از ماسک جهت جلوگیری از انتقال کووید-19 (کرونا). این در حالی است که بسیاری از افراد امروزه دارای شیلدهای پلاستیکی هستند. حالا آیا در این شرایط بیماری شیلد پلاستیکی می تواند جایگزین مناسبی برای ماسک های پارچه ای به شمار بیاید؟
شیلدهای پلاستیکی بر این اساس طراحی و تولید شده اند که افرادی که به دلایلی همانند گرما و تنگی نفس ماسک نمی زنند بتوانند حفاظتی در برابر بیماری و ویروس داشته باشند. بسیاری از پژوهشگران و همکاران برای مراقبت های بهداشتی به این نتیجه رسیده اند که شیلدهای بهداشتی می تواند تا حدی خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند. همانطور که در این مدت گفته شده است، ویروس کرونا همراه با قطرات و بزاق دهان فرد آلوده به صورت ما بپاشد و مبتلا شدن ما را در پی داشته باشد، از آنجایی که عینک ایمنی برای کارهای روزمره قابل استفاده نیست، شیلدهای پلاستیکی می تواند از ورود قطرات به چشم، بینی و دهان به خوبی جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که ویروس کرونا از راه دهان و بینی و چشم نیز قابل انتقال است.


دکتر جوی هنینگین، استادیار بالینی داشکده پزشکی بیرمنگهام بیان کرده است که هنوز هیچ اطلاعاتی مبتنی بر اینکه شیلد به تنهایی قادر به جلوگیری از ویروس کرونا است در دست نداریم ولیکن می توان به قطعیت گفت که استفاده از ماسک همراه با شیلد محافظت از افراد را بیشتر می کند.
شیلدها به ویژه برای پرسنل و کادر درمان حین انجام فعالیت و رسیدگی به حال بیماران مبتلا به کرونا که ممکن است در صورت پرسنل سرفه و یا عطسه کنند بیشترین کاربرد را دارد. علاوه بر لباس کار و تجهیزات ایمنی لازم برای این افراد، شیلدهای پلاستیکی نیز توصیه می شود تا به خوبی از افراد کادر درمان محتفظت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *