از آسیب های چشم در کار جلوگیری کنید

چطور می توان از آسیب دیدگی چشم در محل کار جلوگیری کرد
تمامی اعضای بدن به نحوی مهمترین قسمت بدن می تواند به شمار رود، ولیکن چشم از اعضای فوق العاده مهم و با ارزش بدن می باشد و باید به خوبی از آن در محیط کار محافظت کرد. باید توجه داشته باشید در هر صنف و شغلی که فعالیت دارید خطرات و آسیب هایی هستند که جان و سلامت شما را به خطر می اندازند، بهتر است با روش های ساده و پیش پا افتاده به خوبی از سلامت و جان خود محافظت نمایید. روش هایی هستند که ویژه حفاظت از چشم در محل کار به کار گرفته می شوند که تمامی آنها از دسته عینک ایمنی محسوب می شوند.


باید بدانید که عینک های عادی هرگز نمی توانند جایگزینی برای عینک های کار و ایمنی باشند چرا که تمام کارها نکات ایمنی دارند که بر اساس آن و با توجه به استانداردهای جهانی طراحی و تولید می شوند. بهتر است چنانچه ماده ای با چشم شما برخورد کرد سریعاً به سرپرست و مسئول خود اطلاع داده و برای بهبود وضعیت هر کاری لازم بود را انجام دهید، توجه داشته باشید برخی از آسیب ها نیازمند مراجعه به دکتر در اسرع وقت می باشد. بنابراین حواستان باشد که در چه وضعیت و شرایطی هستید و بنا به مشکلی که پیش آمده اقدام نمایید.


در نظر داشته باشید که چشم می تواند برای چند ثانیه آسیب ببیند و یا حتی ممکن است برای همیشه از بین برود، ولیکن درصد آسیب های وارده به چشم هیچگاه در ابتدای مشکل مشخص نمی شود. پس حتماً به هنگام بروز حتی کوچکترین مشکل سریعاً به پزشک مراجعه کرده تا خیالتان آسوده شود. پیش از این راهکارها باید بدانید و آگاه باشید که می توانید از بدترین و سخت ترین مشکلات با استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب پیشگیری کنید. عینک همانند لباس ایمنی تنها برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در محیط کار عمل کرده و می تواند از خطرات بسیار جدی جلوگیری می کند.


جهت جلوگیری از خطرات در محل کار می بایست در ابتدا به خوبی با خطرهای اطراف خود آشنایی داشته باشید و بدانید در محل کارتان چه آسیب هایی ممکن است به چشم شما وارد شود و تمام آنها را بررسی نمایید. سپس باید حتماً نکات ایمنی را رعایت نمایید. توجه داشته باشید که از عینک مناسب ایمنی برای کارتان استفاده نمایید. باید بدانید که عینک های ایمنی متناسب با کاری که انجام می دهید متفاوت می باشد و هر کاری نیاز به تجهیزات مناسب خود را دارد.
چنانچه نمی دانید و آگاهی لازم ندارید که از چه نوع عینکی باید استفاده کنید باید به سرپرستان خود بگویید و البته می توانید برچسب روی محصولات را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *