جلوگیری از سقوط و لیز خوردن در محل کار

چگونه می توان از سقوط و لیز خوردن در محیط کار جلوگیری کرد
در محل کار خطرات بسیاری ممکن است شما را تهدید کند که البته می توانید از تمامی آنها جلوگیری کنید. تنها باید راهی پیدا نمایید تا به بهترین و ساده ترین شکل این کار را انجام دهید. باید موقع عبور از پله هایی که ایمنی چندانی ندارند، خیس هستند و یا ماده ای لغزنده روی آن ریخته شده حسابی دقت نمایید و مراقب خودتان باشید. همچنین می توانید در صورت دیدن مشکل و خطرهای احتمالی خیلی فوری نشانه گذاری کرده و دیگران را در جریان آن قرار دهید. سوانح ایجاد شده از لیز خوردن و افتادن در محیط کار می تواند کوچک و یا بسیار بزرگ باشد. بنابراین باید به خوبی نکات ایمنی را رعایت نمایید تا کوچکترین آسیبی به شما وارد نشود. تمیز کردن و برداشتن موانع بی مصرف از سر راه می تواند راهکار بسیار ساده ای برای جلوگیری از این خطر به شمار برود.


توجه داشته باشید که چنانچه دقت کافی و لازم را در محل کارتان داشته باشید هیچ خطری نمی تواند برای شما تهدیدی ایجاد کند. به هنگام کار با نرده و یا نردبان غیر ایمن به خوبی مراقب باشید. رفت و آمد خود را از مسیری انجام دهید که مطمئن هستید در آن خطری وجود ندارد.
در کار هیچگاه عجله نداشته باشید و ندویید. شما باید از نظر ذهنی آماده هر نوع اتفاق و سانحه دیگر در اطراف خود باشید تا به ناگهان شوکه نشوید. پیش از استفاده از پله یا نردبان از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید. بهتر است بدانید نباید از وسایل فوق العاده سنگین و وسایلی که تعادل شما را بهم می زند در بالا رفتن و یا پایین آمدن استفاده کنید. ریختن زباله می تواند خطرات بیشماری در محل کار ایجاد کند، بنابراین باید آشغال ها را در جای مخصوص خود ریخته و از ریختن آب، آبمیوه و دیگر مایعات به زمین بسیار جدی خودداری کنید.


هنگامی که در محل کار هستید باید متناسب با فعالیت و شغلی که دارید از لباس کار استفاده نمایید. توجه داشته باشید هر کار و فعالیتی نیازمند یک سری محافظت های ویژه هستند که تنها با داشتن لباس کار مخصوص خودش قابل پیشگیری می باشد. علاوه بر لباس کار یکی از تجهیزات ایمنی موثر و بسیار عالی جهت جلوگیری از سقوط، افتادن و لیز خوردن در محل کار کفش ایمنی به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از تجهیزات و وسایل ایمنی مناسب از هرگونه خطر جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *