خواندن و درک برچسب مواد سمی

درک دقیق و فهمیدن معانی برچسب محصولات و مواد سمی
باید بدانید برچسب ها معمولاً اطلاعات ایمنی بسیار مهمی از محصول را در اختیار کاربر قرار می دهد و می توانید بر اساس آن نکات با ارزشی به دست آورید. بنابراین پیش از استفاده یک ماده سمی باید حتماً برچسب روی آن را مطالعه نمایید تا سلامت و جان خود را تضمین نمایید. در صورتی که برچسب دارای نوشته فارسی نبود و یا به هر دلیلی در خواندن آن ناتوان بودید، باید از افراد دیگر برای مطالعه آن کمک بگیرید. دولت ها و مسئولان مربوطه تولیدکنندگان مواد سمی را موظف می کنند که برچسب های خوانا و مناسب روی ظروف تمام موادشان بزنند تا استفاده از آن برای کسی خطر ایجاد نکند. شاید بپرسید که روی این برچسب ها چه چیزی وجود دارد که تا این اندازه مهم هستند؟ روی این برچسب ها اطلاعات با ارزشی همچون شرایط نگهداری، نحوه استفاده و دستورالعمل های ویژه مواقع ضروری نوشته شده است. اطلاعات دیگری نیز روی برچسب ها وجود دارد که بیان می کند موارد استفاده سموم چی هست و و تا چه میزان خطر برای افراد ایجاد می کند. باید حواستان باشد که چنانچه برچسب روی محصولات آسیب دیده بود و نمی توانستید آن را مطالعه کنید حتماً به سرپرست و مدیر خود اطلاع داده و یکی دیگر جایگزین نمایید.


از آنجایی که برچسب روی مواد سمی کامل توضیحات لازم را به شما می دهد، بنابراین می بایست پیش از استفاده از محصول آن را با دقت بسیار زیاد مطالعه نمایید. مواد سمی و شیمیایی می توانند با محصولات بسیار ساده ای که حتی فکرش را نمی کنید واکنش های خطرناک ایجاد کنند و آسیب های جدی را برای افراد به وجود بیاورند، بنابراین پیش از هم زدن و مخلوط کردن مواد سمی حتماً باید برچسب آن را مطالعه کنید. برخی از مواد سمی با گذر زمان و ماندن گازهای سمی ایجاد می کنند که می توانند باعث بروز خطرات جدی شود، قبل از انبار کردن و گذاشتن طولانی مدت مواد سمی باید روی آنها را بخوانید تا دچار سانحه نشوید.


روی همه مواد سمی و شیمیایی نوشته شده است که بدون استفاده از لباس کار و تجهیزات ایمنی فردی از این محصول استفاده نشود. بهتر است به این توصیه گوش داده و حواس خود را جمع کنید زیرا چنانچه در هنگام کار اتفاقی برای شما رخ دهد جبران ناپذیر می باشد و ممکن است جان شما به خطر بیافتد. استفاده از مواد شیمیایی و سمی همانند دیگر کارها نیاز به تجهیزات ایمنی فردی به خصوص و ویژه ای دارد و نمی توان از تجهیزات معمولی و یا مناسب برای دیگر شغل ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *