حفاظت های لازم در مقابل نور خورشید

در برابر نور خورشید باید ایمنی و محافظت های لازم را داشته باشیم
همانطور که می دانید نور خورشید به علاوه تمام سودهایی که دارد، ضررهایی دارد که برای افراد بسیار خطرناک می باشد. بنابراین می بایست به خوبی و با استفاده از لوازم درست و اصولی از خود در برابر خورشید حفظ کرد. اشعه های خورشید بین ساعت 10 صبح الی 3 بعد از ظهر به بیشترین و شدیدترین میزان خود می رسند. در سال های اخیر محققان و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که باید حتی زمانی که آفتاب در آسمان نیست هم از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید چرا که اشعه های مضر خورشید حتی در شب نیز وجود دارد. باید در زمان بیرون رفتن از خانه کرم ضدآفتاب زده و چنانچه کارتان در محیط های باز هستند، حتماً کرم همراهتان باشد. برای جلوگیری از آسیب های جدی آفتاب به چشم باید از عینک های آفتابی استفاده کنید، توجه داشته باشید که اگر نیاز به استفده از عینک ایمنی را دارید، باید عینکی تهیه نمایید که هم خاصیت های لازم ایمنی را داشته باشد و هم از اشعه های خورشید جلوگیری نمایید. اگر که در طول روزهای تابستانی مجبور به فعالیت هستید، باید حتماً لباس های آستین بلند و همچنین شلوارهای بلند استفاده نمایید. حفاظت از سر که یکی از اعضای حیاتی به شمار می رود بسیار مهم است و از اهمیت خاصی برای پرسنل و البته مسئولین و سرپرستان برخوردار می باشد، بنابراین کلاه ایمنی از مهمترین تجهیزات ایمنی برای کار کردن به شمار می رود که البته می تواند به خوبی از سر در برابر خورشید محافظت نماید.


ما ایرانی ها به دلیل کم گرفتن نور خورشید ویتامین دی کمی داریم، ولیکن میزان دریافتی نور خورشید برای دریافت ویتامین دی میزانی است که نمی توان به درستی متوجه شد و زمان طلایی را که رد کنیم آسیب های بی شمار نور خورشید شروع می شود. از مشکلات جدی که نور خورشید به انسان وارد می کند، می توان به پیری زودرس، چین و چروک پوست، خشکی بیش از حد پوست، سرطان پوست، سرطان لب، صدمه های شدید چشم و سوختگی شدید پوست اشاره کرد. با راهکارهای ساده می توانید از این آسیب ها دوری کرده و سلامت خود را تضمین نمایید. شما می توانید از مدت زمانی که زیر نور خورشید هستید کم کرده و کارهایتان را برای ساعاتی تنظیم کنید که نور مستقیم و خطرناک آفتاب نیست. اگر شرایطی ندارید که زمان خود را جابه جا نمایید، باید حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. از چشم و سر خود در برابر نور و اشعه خورشید به خوبی حفاظت کنید. در این شرایط با کارهای پیش پا افتاده می توانید هم از آفتاب لذت برده و هم جان و سلامت خود را تضمین نمایید.


برای افرادی که کارهایی دارند که در محیط باز و تابستان هست، لباس کار مناسب باید تهیه کرد تا هم از کار و فعالیت خود و هم در برابر نور خورشید حفظ بمانند و سلامت آنها به خطر نیافتد. باید توجه داشته باشید لباس های کار با تنوع بسیار زیادی تولید می شوند و هرکدام برای کار و فعالیت به خصوصی استفاده می شوند، بنابراین لباسی را باید انتخاب نمایید که برای شما مناسب ترین باشد تا بتواند از شما در مقابل آسیب ها و خطرات احتمالی به خوبی محافظت نماید. تجهیزات ایمنی نیز به همین نحو برای هر کاری استاندارهایی باید داشته باشند و شما می بایست بهترین را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *