ویژگی های لباس کار مهندسی استاندارد

لباس کار مهندسی بیانگر شغل و حرفه ی شما و همچنین با در نظر گرفتن جنبه های ایمنی، حفاظت از شما را بر عهده دارد.

کارگران در گذشته در محیط های کارگاهی و اداری به استفاده از لباس کار ملزم نبودند اما امروزه این الزام در جهت استفاده از لباس ایمنی و کار وجود دارد و فقط مختص کارگران نیست، در یک محیط کارگاهی و اداری تمامی تمامی پرسنل اعم از پرسنل و کارفرما باید از لباس کار ایمنی استفاده نمایند. استفاده از لباس کار باید با توجه به نوع محیط و شرایطی که در آن مشغول به کار هستند باید انتخاب و خریداری شود. به عنوان مثال افرادی که پزشک و یا پرستار هستند باید از یک روپوش سفید استفاده نمایند. استفاده از لباس فرم اداری برای افرادی که در محیط های اداری مشغول به فعالیت هستند مناسب است. استفاده از لباس کار مهندسی مناسب برای افرادی است که در محیط های کارگاهی و متناسب با فعالیت جسمانی بالا است می باشد.

در ادامه به ویژگی های یک لباس کار مهندسی می پردازیم

استانداردهای لباس کار مهندسی

در بالا به این نکته اشاره کردیم که افراد باید بر اساس شغل و حرفه ای که دارند لباس کار مخصوص به خود را تهیه نمایند. از آنجایی که هر شغلی شما را با چالش ها و خطراتی روبرو می کند و هر چه میزان این خطرات بیشتر باشد به استفاده از لباس کار مهندسی نیاز بیشتری پیدا خواهید کرد. 

هر نوع لباس کار، چه لباس کار مهندسی چه لباس کار آتش نشانی و… باید دارای یک سری ویژگی های مشترک باشد. لباس کار باید علاوه بر حفظ ایمنی فرد، برای فرد احساس راحتی را به همراه داشته باشد. در هنگام خرید لباس کار مهندسی باید به این نکته توجه کنید که لباس کار باید متناسب سایزتان باشد. اگر لباس کار فرد، گشاد باشد و یا از سایز فرد بزرگتر باشد نمیتواند ایمنی لازم را ایجاد نماید به این دلیل که نمیتواند به خوبی روی قسمت های بدن قرار بگیرد.

در مورد لباس کار مهندسی، اگر کوچکتر از سایز فرد باشد می تواند محدودیت های حرکتی ایجاد کند و از طرفی باعث ایجاد حس کلافگی در فرد میشود.

استفاده از لباس کار به صورت مداوم در طول شبانه روز باعث ایجاد آلودگی می شود در نتیجه لباس کار مهندسی نیاز به شستشوی مداوم دارد.لباس کار باید همیشه تمیز و عاری از آلودگی باشد. در این شستشوها نباید کیفیت، کارایی و رنگ لباس از بین برود.

در انتخاب رنگ لباس کار مهندسی باید دقت کنید که از لباس کار مهندسی با رنگ تیره استفاده نمایید تا سیاهی و کثیفی محیط نشان داده نشود. بهترین رنگ برای لباس کار مهندسی باید از بین رنگ های طوسی، سرمه ای و مشکی انتخاب شود.

در انتخاب لباس کار مهندسی باید از جنس با کیفیت مرغوب استفاده شود و نباید باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود. لباس کار باید جنبه حفاظتی داشته باشد.

جنس پارچه لباس کار مهندسی باید بر اساس عوامل محیطی مانند آب و هوا، گرما و سرما بستگی دارد.

سازمان HSE درباره استانداردهای لباس کار مهندسی موارد زیر را عنوان کرده است.

رنگ لباس کار با توجه به سمت افراد در یک سازمان انتخاب می شود. رنگ لباس کار مهندسی باید در سازمان تعریف شده باشد. این کار باعث شناخت بهتر فرد می شود.

در انتخاب رنگ و جنس پارچه لباس کار، باید از رنگ های شب نما و شبرنگ استفاده شود تا در تاریکی شب قابل رویت باشند. مانند لباس پاکبانان، لباس پلیس، لباس آتش نشان ها که از رنگ های سفید، نارنجی و یا سبز فسفری استفاده می شود. از این شب رنگ ها به صورت نواری در لباس کار مهندسی استفاده می شود.

بر روی لباس کار مهندسی حتما باید از آرم و لوگو سازمان در بالای جیب در سمت چپ لباس استفاده می شود.

در تولید لباس کار مهندسی باید دقت لازم را به کار برد تا درزهای لباس باز نشود و از ورود آلودگی های محیطی به درون لباس جلوگیری شود.

در تولید لباس کار مهندسی به منظور جریان داشتن هوا و نفس کشیدن بدن باید از الیاف استفاده شود. لباس کار مهندسی در کنار ایمنی و کارایی که برای فرد دارد باید جنبه زیبا شناختی در آن رعایت شود تا افراد برای استفاده از آن تشویق شوند.

جهت خرید لباس کار مهندسی با قیمت مناسب می توانید با ایمن پوش آردم تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *