خصوصیات لباس کار صنعتی که صنعتگران باید بدانند

لباس کار صنعتی

لباس کار به منظور ایمنی و حفاظت از کارکنان استفاده می شود، به همین منظور اشخاص باید جهت حفاظت خود از آنها استفاده کنند، لباس کار باید پوششی سراسری بر تمام نقاط بدن داشته باشد. از جمله : دست ها، پاها، بدن و سر اشخاص. لباس های صنعتی می تواند نمونه ای مثال زدنی از این نوع پوشش باشد.

خصوصیات لباس کار صنعتی استاندارد
لباس کار باید از لحاظ سایز و دیگر ویژگی های ظاهری فرد مناسب باشد. برخی از مشاغلی که با ماشین آلات خطرناک سرو کار دارند نباید از لباس هایی که از ایمنی پایین برخوردار است استفاده کنند. یا مثلا افرادی که در محیط کار آنان احتمال آتش سوزی زیاد است مانند لباس کار شرکت نفت یا لباس آتش نشانی نباید از لباس هایی که احتمال اشتعال در آنها بالاست استفاده کنند.همچنین لباس های دست و پا گیر مانند: لباس های پلاستیکی و نیز عینک هایی با دسته سلونوئید.
افرادی که در محیط کار خود با مواد شیمیایی سروکار دارند نباید از لباس هایی استفاده کنند که احتمال عبور آب و یا گاز در آنها وجود دارد استفاده کنند.
محیط های صنعتی معمولا میزان گرد و غبار بالایی وجود دارد. در این محیط ها باید از پوشش هایی که یقه و چین و چروک های کمتری دارد استفاده کنند.
نکات مهم جهت استفاده از لباس کار در محیط های صنعتی
کارکنانی که در محیط های پرخطر مشغول به کار هستند و با مواد نفتی و یا رادیو اکتیو سروکار دارند حتما پس از هر بار استفاده از لباس باید تعویض کنند و شستشو نمایند. به این دلیل که بعد از استفاده از این لباس ها با نزدیک شدن به مواد حرارتی، امکان آتش سوزی بالا می رفت.
کارکنانی که در هنگام استفاده با مواد، لباس آنها با مواد شیمیایی یا حساسیت زا تماس پیدا کرد، به منظور جلوگیری از بروز حساسیت پوستی حتما لباس خود را بشویند.
در صورتی که لباس در زمان استفاده و یا پس از آن دچار آسیب دیدگی شد حتما باید لباس ها را تعویض نمایید.
جنس لباس کار صنعتی
لباس کار صنعتی به دلیل مواجه با مواد شیمیایی و الکتریسیته باید از جنس پنبه، پلی استر با وزن پایین است. لازم به ذکر است که درصد استفاده از پنبه و مواد در لباس های صنعتی متفاوت، متغیر است. مثلا محیط های ا حرارت بالا از لباس های با پنبه پایین استفاده میشود. در ایمن پوش آردم جنس لباس کار بر اساس نوع محیط کاری شما طراحی و تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *