خصوصیات لباس کار آتش نشانی که باید بدانید

ویژگی های لباس کار آتش نشانی

امنیت کار آتش نشانی به قدری بالاست که باید حتما لباس کار آتش نشانی با ویژگی های منحصر به فرد را استفاده نمایند تا از آنها در برابر خطرات محافظت کند.

خطرات کار آتش نشانی فقط محدود به مقابله با آتش نیست و طیف گسترده تری از خطر را متحمل می شوند. از این رو باید لباس مناسب بپوشند. لباس کار آتش نشانی دارای تنوع در رنگ و مدل است و با توجه به شرایط آنها مورد استفاده قرار می گیرد. جهت اطلاع از قیمت خرید انواع لباس کار آتش نشانی در تولید و پخش ایمن پوش آردم می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

ویژگی های لباس کار آتش نشانی

آتش نشان ها به دلیل روبرو شدن با آتش، باید حتما از لباسهایی استفاده کنند که حرارت را منعکس نکند و از جنس الیاف نسوز باشد. اما این فقط بخشی از ویژگی لباس کار آتش نشانی است.

از دیگر ویژگی های لباس کار آتش نشانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل وجود داشتن در مواقع خطر حتما باید از پارچه های شبرنگ در برخی قسمت ها استفاده شود.
  • وزن لباس از دیگر ویژگی های لباس کار آتش نشانی است.
  • لباس کار آتش نشانی باید مقاوم در برابر اجسام تیز و برنده باشد و همچنین از ورود آب و رطوبت جلوگیری کند.
  • داشتن جیب روی لباس از دیگر خصوصیات لباس کار آتش نشانی است تا آتش نشانها بتوانند در مواقع ضروری تجهیزات مورد نیاز خود را در آن قرار دهند.
  • لایه داخلی لباس باید به شکلی باشد که انتقال هوا را به خوبی انجام داده و تعریق را برای آتش نشان ها به حداقل برساند.
  • سایز لباس آتش نشانی باید دقیقا متناسب با سایز آتش نشان باشد. آستین لباس باید دقیقا مماس بر مچ دست باشد تا خطر کمتر باشد.

لباس های عملیاتی آتش نشانی در حریق

رنگ لباس آتش نشان ها هم با یکدیگر متفاوت است. مثلا افرادی که در بخش پشتیبانی مشغول به کار هستند رنگ لباس سورمه ای و مشکی و دوستانی که به دل آتش میزنند، رنگ لباس قرمز و نارنجی دارند. لباس کار آتش نشانی متشکل از شلوار و اورکت به صورت جدا و تکه ای و یا سر هم و یکسره است. 

لباس های بخش عملیات آتش نشانی از سه لایه تشکیل شده و جنس آنها از الیاف نسوز است تا در برابر شعله و حرارت مقاوم باشد.

لباس های عملیاتی آتش نشان ها باید دارای استاندارد جهانی مخصوص باشد چرا که اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد،آتش نشان را با خطر مرگ مواجه میکند. جنس لایه داخلی لباس ها ار گورتکس بوده تا به جریان دادن هوا کمک کند و تعریق آتش نشان ها را کاهش دهد.

لباس عملیاتی تماس با آتش

اول اینکه باید بدانید لباس کار برای افرادی که وارد آتش میشوند و افرادی که با آتش مبارزه می کنند متفاوت است. لباس کار عملیاتی تماس با آتش بالاترین ایمنی را دارد، علاو بر نسوز بودن، از بخش های دیگری مانند صورت و دست ها هم محافظت می کند. تجهیزات ایمنی لباس آتش نشانی عبارت است از کلاه ایمنی، دستکش، اورکت و شلوار و کفش مناسب. در ساختار این لباس های عملیاتی الیاف ضد گرما وجود دارد که قابلیت نسوز دارد. جنس این لباس ها از آلومینیوم فایرتکس و فایبرگلاس نسوز است و تا حد زیادی حرارت را منعکس می کند.

در انواع مدل های لباس آتش نشانی می توان گفت که فقط از الیاف نسوز ساخته شده است اما کارایی تماس با آتش را ندارد و تنها برای عبور از آتش مناسب است.

لباس کار آتش نشانی جهت عبور از محیط های دارای الکتریسیته

لباس آتش نشانی برای افرادی که قرار است در محیطی باشند که در آن خطر برق گرفتگی وجود دارد باید به صورتی ایمن باشد تا الکتریسیته را به زمین انتقال دهد.

فروشگاه لباس کار آردم

لباس هایی که در ایمن پوش آردم تولید و عرضه می شوند به همراه ضمانت و کیفیت است. ایمن پوش آردم در زمینه تولید لباس کار دوبنده، فعال و قدرتمند است. جهت خرید انواع لباس کار صنعتی، مهندسی، پزشکی، جین و تیشرت کار می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *