لباس آتش نشانی از چه جنسی است

جنس لباس آتش نشانی

آتش نشانی از جمله شغل های پر خطر است که آتش نشانان را با خطرات و ریسک های فراوانی روبرو می کند. در این شغل آتش نشانان باید از لحاظ ایمنی به طور کامل تجهیز شوند. لباس آتش نشانی دارای ویژگی های مختص به خود می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. به این منظور اگر قصد خرید لباس آتش نشانی را دارید و یا در صورتی که بخواهید با انواع لباس کار آشنا شوید می توانید با متخصصان ما در ایمن پوش آردم تماس حاصل نمایید.

لباس کار آتش نشانی و مشخصات آن

لباس آتش نشانی باید از هر لحاظ ایمن باشد. از جمله لباس های عملیاتی ست که از سه لایه تشکیل شده است.

1.جنس لایه خارجی لباس آتش نشانی
قسمت خارجی لباس آتش نشانی اولین جایی است که با آتش تماس دارد و در معرض خطر قرار میگیرد. به همین دلیل جنس این لباس باید در مقابل پارگی، ساییدگی و نوع آتش سوزی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. این لایه از لباس آتش نشانی متشکل از نومکس، کولار، آنتی استاتیک، کامفورت و یا ریپ استارت است.

  1. لایه رطوبت لباس آتش نشانی
    لایه رطوبت در لباس آتش نشانی، دومین لایه از این نوع لباس است. جنس لایه رطوبت از جنس ضد مواد شیمیایی و رطوبت است . این لایه Air Lock نام دارد. در این لایه هوا به راحتی عبور داده شده تا آتش نشانان بتوانند به راحتی در آن نفس بکشند.

این لایه از موادی چون ملامین رزین 32% ، متا آرامید 16%، پارا آرامید 16%، پافر 36% تشکیل شده است.
ملامین رزین ماده ای بسیار سخت است که در قسمت پوشش دهی بکار میرود.
متا آرامید ماده ای شیمیایی است که در تولید لباس آتش نشانی به کار می رود و موجب تاخیر در شعله ور شدن وقوع حریق می شود.
پارا آرامید ماده ای به شکل الیاف است و بسیار مقاوم می باشد و در مقابل حرارت و آتش بسیار محافظ خوبی است.
پافر لایه ای مقاوم در مقابل حریق است که بر روی الیاف آرامید به صورت کاور و پوشش قرار می گیرد.

3.لایه ی داخلی لباس آتش نشانی
لایه ی داخلی لباس آتش نشانی، لایه ای ضد گرماست که با پارچه ای سبک دوخته می شود. در این لایه از پارچه نومکس که با پشم بافته شده است به کار می رود. این لایه از دوختی مانند دوخت لحاف استفاده می شود و عملکرد خوبی در جلوگیری از انتقال گرما به لباس دارد.

خصوصیات لباس آتش نشانی

تنظیم کننده بند شلوار از جنس پلی استر و بدون هیچ ترکیب آهنی ساخته می شود، این قسمت از لباس دارای خاصیت ارتجاعی و قابلیت تنظیم نمودن بند دارد.
سرآستین لباس آتش نشانی از نوعی الیاف مصنوعی استفاده شده که به صورت کشباف است و در مقابل حرارت بسیار مقاوم است.
نوار شبرنگ در سایزهای متفاوت تولید می شود و دارای ترکیب رنگ سبز فسفری و نقره ای است. نوار شبرنگ فسفری مناسب برای دید بهتر در شب و نوار نقره ای جهت استفاده بهتر در روز می باشد. جهت پایدار نمودن این نوع رنگ ها از روکش کتان استفاده می شود، همین باعث می شود پس از چندبار شستشو هم کیفیت لباس پایین نیاید.
نخ هایی که در دوخت لباس آتش نشانی مورد استفاده قرار میگیرد از جنس نومکس و صد در صد نخ می باشد.

لباس کار آردم

فروشگاه ایمن پوش آردم با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش لباس کار تخصصی در عرصه ایمنی لباس کار، محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به تمام صنعتگران، بیمارستان ها، موسسات، رستوران ها، مراکز خدماتی و تمامی زمینه های شغلی که نیازمند لباس کار می باشند ارائه دهد. جهت سفارش انواع لباس کار مهندسی، لباس کار کارگری، لباس کار صنعتی ، لباس کار پزشکی و … همچنین تجهیزات ایمنی با ایمن پوش آردم تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *