در پروژه های ساختمانی، رنگ کلاه ایمنی به چه معناست

تفاوت رنگ کلاه ایمنی

کلاه ایمنی یکی از تجهیزات وجود در بخش امنیت است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رنگ کلاه ایمنی برخلاف باور افراد معمول اهمیت ندارد به این دلیل که نسبت به این موضوع علم ندارند. اما نکته مهم این است که رنگ کلاه ایمنی با افراد صحبت می کند و هر رنگ معنی مربوط به خود را دارد.

رنگ کلاه ایمنی حیطه کاری افراد را در کارهای ساختمانی مشخص می کند. در این مقاله قصد داریم به توضیح این موضوع بپردازیم.

رنگ کلاه ایمنی استاندارد در کارهای ساختمانی

استاندارد رنگ کلاه ایمنی، از قانونی جهانی پیروی می کند و نشان دهنده سطح کاری افراد می باشد. پس رنگ کلاه ایمنی بی دلیل انتخاب نمی شود یعنی اینطور نیست که هرکسی فقط به منظور امنیت خود کلاهی بر سر خود بگذارند.

دلایل استفاده از کلاه ایمنی در پروژه های ساختمانی

در اینجا قصد داریم به دلایل استفاده از کلاه ایمنی در رنگ های متفاوت را بیان کنیم

تاثیر رنگ کلاه ایمنی در شناسایی مسئولین پروژه های ساختمانی

فرض کنید در بخشی از یک پروژه ساختمانی هستید و به اشکالی جدی در قسمت برق ساختمان مواجه می شوید. برای اینکه راحت تر بتوانید مسئول بخش مربوطه را پیدا کنید و زودتر مشکل را رفع کنید رنگ کلاه ایمنی افراد می تواند به شما کمک کند تا فرد مورد نظر را به راحتی پیدا کنید.

جلوگیری از اتفاقات ناگوار

رنگ کلاه ایمنی در پروژه های ساختمانی معمولا به رنگ روشن است تا از دور، راحت تر دیده شوند. مثلا برای راه اندازی یکی از ماشین آلات ساختمانی، نیازی به تخلیه ی آن بخش از افراد ساختمانی داشته باشید، اگر افراد کلاه ایمنی به سر داشته باشند راحت تر دیده می شوند و می توانید محیط را از حضور این افراد خالی کنید و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنید.

ایمنی

امنیت مهمترین دلیل جهت استفاده از افراد داخل کارگاه است. کلاه ایمنی به شکلی طراحی شده است که در مقابل ابزار آلات و اجسام سنگین از سر محافظت می کند.

کلاه ایمنی استاندارد باید بتواند در مواجه با ضربه، آتش و حرارت، جذب آب و الکتریسیته، نفوذ گرد و غبار و بروز اتفاقات ناگواری که در محیط کار به وجود می آید از سر افراد محافظت نماید. طبق قوانین استاندارد بین المللی، تمام کلاه های ایمنی استاندارد، باید این ویژگیها را داشته باشد و از افراد محافظت نماید.

رنگ کلاه ایمنی و تفاوت آنها با یکدیگر

رنگ کلاه ایمنی را چه کسی تعیین می کند؟ این سوال شاید برای بسیاری بوجود بیاید اما رنگ کلاه ایمنی باید بر اساس قانون بین المللی تعیین رنگ رنگ کلاه ایمنی انتخاب شود.

کلاه ایمنی سفید برای مدیران، مهندسین، سرپرستان و سرکارگران استفاده می شود.

کلاه ایمنی آبی برای برق کاران، نجاران و تمام متصدیان و پیمانکاران استفاده می شود.

کلاه ایمنی سبز برای مسئولین کارگاه ها استفاده می شود.

کلاه ایمنی قرمز برای آتش نشانان استفاده می شود.

کلاه ایمنی زرد برای کارگران ساختمان در تمام پروژه های عمرانی استفاده می شود.

کلاه ایمنی قهوه ای برای جوشکاران و افرادی که در معرض حرارت شدید هستند استفاده می شود.

کلاه ایمنی طوسی برای بازدید کنندگان پروژه های ساختمانی هستند استفاده می شود.

تولید و پخش لباس کار آردم

ایمن پوش آردم در زمینه تولید لباس کار، در کنار این فعالیت گسترده خود اقدام به تامین تجهیزات ایمنی مانند کفش ایمنی، عینک ایمنی، کپسول های آتش نشانی و … کرده است. اگر قصد خرید تجهیزات ایمنی و یا قصد خرید انواع لباس کار کارگری، مهندسی، لباس فرم اداری، پزشکی، جین و … را دارید می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *