چرا استفاده از کفش ایمنی ضروری است

ضرورت استفاده از کفش ایمنی

حوادث بسیاری در محیط کار میتواند وجود داشته باشد که با رعایت نکردن قوانین ایمنی می تواند فرد را از کار انداخته کند. با استفاده نکردن هر کدام از تجهیزات ایمنی فرد در معرض بسیاری از خطرات قرار میگیرد که می تواند هزینه های بسیاری را برای کارفرما و کارگران بتراشد. کفش ایمنی یکی از این تجهیزات است که اگر مورد استفاده قرار نگیرد می تواند بسیار خطر آفرین باشد. در صورت عدم استفاده و عدم محافظت از پا احتمال آسیب دیدگی به طرز وحشتناکی می تواند افزایش یابد. به همین دلیل انتخاب کفش ایمنی مناسب بسیار حائز اهمیت است. جهت خرید انواع لباس کار کارگری و بهداشتی و … همچنین تجهیزات ایمنی می توانید به وب سایت ایمن پوش آردم مراجعه و با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

کفش ایمنی و محافظت از پا

شغل های مختلف می تواند خطرات متفاوتی را با خود به همراه داشته باشد.این خطرات می تواند شامل مواردی چون:

1.خطر سقوط اجسام سنگین مانند آجر، ماشین آلات و …

2.اصابت وسایل تیز

3.سطوح راه رفتن لغزنده برای کارگران آشپزخانه و اتومبیل

4.مواد گرم و سرد مانند سردخانه و روکش آسفالت

5. مایعات خطرناک مانند جرقه های جوشکاری، فلز مذاب و نیز کاربرد سموم دفع آفات

6.جریان الکتریکی که از طریق کفش می تواند هدایت شود

کفش های ایمنی و چکمه ها و انواع آن

در محیط کار میتوان از کفش ایمنی و چکمه های مختلفی استفاده کرد.

سازمان حفاظت ایمنی لیستی از انواع محافظ پا و چکمه را برای محل کار ارائه  داده است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم

انواع محافظ پا و چکمه

محافظ های متاتارس: این محافظ می تواند به قسمت بیرونی کفش ایمنی شما بسته شوند و از ناحیه فرو رفته در پای شما در برابر اجسام سنگین محافظت می کنند.

محافظ های انگشتان پا: محافظ انگشتان پا در این نوع محافظ در انتهای کفش قرار می گیرد تا از آسیب دیدن پا جلوگیری کند.

چکمه های رسانای الکتریکی: این نوع چکمه ها از جمع شدن رساناهای الکتریکی در یک جا محافظت می کنند. کارکنانی که در مکان های خطرناک مانند تاسیسات تولید مواد منفجره یا آسانسورها کار می کند باید از کفش های ایمنی رسانایی استفاده کنند تا خطر تجمع الکتریسیته ساکن در بدن را کاهش دهند که باعث ایجاد جرقه و گاها انفجار و آتش سوزی شود.

چکمه های پنجه ایمنی جهت خطر برق : این چکمه ها غیر رسانا هستند و از عبور مدار الکتریکی در پای مصرف کنندگان جلوگیری می کنند. این کفش های ایمنی می توانند به کاهش خطر برق گرفتگی کارگر با انرژی الکتریکی کمک می کنند.

چکمه های ریخته گری : این نوع چکمه ها می توانند پا را در برابر گرمای شدید فلز مراقبت کنند و باعث می شوند که فلز داغ را در سوراخ یا مابقی نواحی کفش قرار گیرد.

چکمه های ضد آب : این چکمه ها در شرایط مرطوب پا را در حالت خشک نگه می دارد.

چکمه های مقاوم در برابر لغزش: این نوع چکمه ها برای جلوگیری از لغزیدن پا در کف های مرطوب و روغنی مورد استفاده قرار میگیرد و حالت کشش ایجاد می کنند.

چکمه های عایق بندی شده : این نوع چکمه ها جهت گرم نگه داشتن پا در شرایط آب و هوایی سرد مورد استفاده قرار میگیرد.

جهت مشاهده انواع کفش ایمنی می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن پوش آردم مراجعه نموده و نسبت به خرید انواع تجهیزات ایمنی و کفش ایمنی اقدام نمایید.

تولید لباس کار آردم

فروشگاه ایمن پوش آردم با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش لباس کار آماده ارائه خدمت به کارفرمایان، مدیران کسب و کار، مدیران کارخانجات، بیمارستان ها، لباس کار معدن، لباس کار شرکت نفت، لباس کار صنعتی، لباس کار حراست، لباس کار کارگری و … می باشد. جهت دریافت مشاوره و سفارش محصول و همچنین اطلاع از قیمت لباس کار معدن می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *