لباس کار آتش نشانی و انواع آن

انواع لباس آتش نشانی

شغل آتش نشانی شغلی پرخطر و پراسترس است. همانطور که از نام این حرفه مشخص است آتش نشان ها در حین کار خود به منظور نجات دادن جان و مال مردم به دل آتش می روند. از این رو باید تجهیزات ایمنی را به طور کامل رعایت و همراه خود داشته باشند. تولیدی لباس کار آردم متخصص در امر تولید لباس کار به مدت 25 سال توانسته در میان رقبا جایگاهی بالا برای خود داشته باشد. از این رو جهت مشاهده انواع لباس کار به وب سایت رسمی ایمن پوش آردم مراجعه و با شماره های موجود در وب سایت جهت مشاوره تماس حاصل نمایید.

انواع لباس کار آتش نشانی

حرفه ی آتش نشانی فقط رفتن به دل آتش نیست چرا که این حرفه وظیفه های بسیاری را در بر دارد. تنوع لباس کار آتش نشانی بسیار بالایی ست که با توجه به شرایط آنها مورد استفاده قرار میگیرد.

لباس عملیاتی تماس با آتش

لباس کار آتش نشانی که باید با آتش مبارزه کند خیلی متفاوت است با لباس آتش نشنی که باید وارد حریق شود. این نوع لباس آتش نشانی باید از ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند هم از پوست دست و صورت آتش نشان محافظت نماید و هم نسوز باشد.

لباس آتش نشانی در شکل دیگر خود دارای الیاف نسوز است اما مانند لباس کار آتش نشانی قبلی کارایی تماس با آتش را ندارد و فقط برای عبور از آتش مناسب است. از تجهیزات این نوع لباس آتش نشانی می توان به کلاه ایمنی، دستکش، اورکت، شلوارو کفش مناسب اشاره کرد. الیاف این نوع لباس ضد گرما می باشد و نسوز است. جنس این لباس از آلومینیوم فایرتکس و فایبرگلاس نسوز است و می تواند تا حد زیادی حرارت را انعکاس دهد.

لباس عملیاتی آتش نشانی در آتش

این نوع لباس آتش نشانی دارای بیشترین استفاده است. جنس لایه داخلی این لباس از گورتکس است که باعث کاهش تعریق آتش نشان ها می باشد و کمک به جریان دادن هوا می کند. این لباس های عملیاتی باید دارای استاندارد جهانی باشد. به این دلیل که اگر این لباس ها دارای استاندارد جهانی نباشد جان آتش نشان ها را به خطر می اندازد.

لباس های عملیاتی دارای رنگ بندی متنوع و متفاوتی می باشد. از معمول ترین رنگ های لباس آتش نشانی می توان به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، طوسی و سورمه ای اشاره کرد. رنگ لباس های بخش پشتیبانی سورمه ای و مشکی است. رنگ لباس های آتش نشانانی که باید وارد حریق شوند به رنگ های قرمز و نارنجی می باشد.

لباس کار آتش نشانی در محیط هایی با بار الکتریسیته

اگر آتش نشان ها در محیطی قرار بگیرند که خطر برق گرفتگی در آن وجود داشته باشد، باید لباس آنها به صورت کاملا ایمن رفتار کرده و بتواند الکتریسیته را به زمین منتقل کند. 

لباس کار آتش نشانی در محیط های مرطوب و خطرناک

این مدل لباس آتش نشانی به صورت یکسره می باشد و مانند لباس کاری مقاوم که در برابر الکتریسیته است عمل می کند. از تجهیزات این مدل لباس کار می توان به چکمه، کلاه و دستکش مخصوص اشاره کرد تا بتواند در محیط های مرطوب و خطرناک که حاوی مواد سمی و اسیدهای خطرناک است ایمن باشد.

لباس کار آردم

ایمن پوش آردم که توسط جناب آقای مهدی آردم مدیریت می شود با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید لباس کار در انواع مختلفی مانند لباس کار کارگری، لباس کار آتش نشانی، لباس کار مهندسی، لباس فرم اداری، تی شرت کار، جلیقه کار و … همچنین تجهیزات ایمنی فعالیت بی نظیری دارند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت ایمن پوش آردم از محصولات این برند مفتخر دیدن فرمایید و با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نموده و از مشاوره های مشاوران بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *