ویژگی های مهم لباس آشپزی مناسب

لباس کار آشپزی مناسب برای سرآشپزها چه ویژگی هایی باید داشته باشد
فلسفه لباس آشپزی به زمان های گذشته و دور بازمی گردد، زمانی که ناپلئون هیل تصمیم می گیرد آشپزان درباری همانند سربازان لباس مشخصی داشته باشند تا به راحتی قابل تشخیص باشند. لباس کار آشپزی در آن زمان تنها یک پیشبند یا روپوش ساده سفید با جنس لباس های معمولی بوده است، پس از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی همچنین توجه به مسائل ایمنی لباس های امروزی آشپزی پدید آمدند. به عبارتی در لباس آشپزی امروزی به خوبی تمام نکات ایمنی رعایت شده و می توان با خیال راحت به آشپزی پرداخت. این در حالی است که همچنان برخی از افراد از لباس های عادی و معمولی روزمره خود برای آشپزی استفاده می کنند، که ممکن است همانند زمان های قدیم هنگام آشپزی آسیب های جدی ببینند. بنابراین هنگام آشپزی تنها برای زیبایی و یکپارچگی از لباس کار استفاده نمی شود و بیشتر برای حفظ سلامتی از آن استفاده می کنند.


می توان گفت تنها مسئله ای که در لباس های آشپزی قدیم و امروزی مشترک مانده رنگ سفید آن می باشد. از آنجایی که می دانید سفید نماد رنگ سفید، تمیزی و پاکیزگی به شمار می رود، همه این موضوع را می دانند که نگاه داشتن رنگ سفید در محیط آشپزخانه بسیار کار دشواری است و خانم ها به خوبی درک می کنند که پریدن لکه های روغن و مواد غذایی روی لباس چه شرایطی را می تواند برای لباس به وجود بیاورد. بنابراین چندین سال است که رنگ های تیره و مات جای رنگ سفید را گرفته است.


با پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمده است، جنس لباس کار آشپزی تغییراتی داشته است. از آنجایی که سفید رنگ جا افتاده ای برای لباس آشپزی به شمار می رود، می توان رنگ های سفید نانو را برای این لباس ها استفاده کرد. پارچه های نانو لکه های چربی و غذا را جذب نمی کند و به راحتی پاک می شود.
لباس آشپزی از رنگ سفید بوده تا همواره تمیز نگاه داشته شوند بنابراین این بهانه که هنگام آشپزی زود کثیف می شود قابل قبول نیست. به همین دلایل لباس آشپزی بسیار زیاد شسته می شود، بنابراین جنس این لباس باید از پارچه های درجه یک و عالی مطابق با استانداردهای روز جهان انتخاب می شود.
لباس آشپزی یک لباس کار به شمار می رود و شامل یک روپوش، یک شلوار، کفش و کلاه می باشد. روپوش آشپزان می تواند آستین بلند و یا کوتاه باشد. ولیکن برای محیط هایی که آشپز در برابر شعله های بزرگ و حرارت زیاد کار می کند، لباسی پیشنهاد می شود که به خوبی بتواند از تمام اعضای بدن محافظت کند. یکی از جدی ترین سختی های کار آشپزی این است که افراد باید مدت زمان طولانی سرپا بایستند و این امر منجر به انتخاب کفش بسیار راحت و مناسب می شود. کفش ایمنی مناسب برای آشپزان باید علاوه بر راحتی و نرم بودن برای فشار نیاوردن به پا و کمر، سبک باشد تا در قدم برداشتن خستگی بیش از اندازه برای آشپزان ایجاد نکند.


این نکته را بدانید که چنانچه شما در لباسی که در محل کارتان به تن می کنید احساس راحتی و آرامش نداشته باشید، پس از مدت کوتاهی خسته می شوید و دیگر آن لباس را استفاده نمی کنید، بنابراین باید هنگام انتخاب لباس کار و خرید آن به خوبی دقت کرده و از تمام نکات ایمنی اطمینان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *