نکات مهم در هنگام سوختگی در کار

در هنگام سوختگی چه نکات ضروری را باید رعایت کنیم
سوختگی از موارد خطرناکی است که در محیط کار افراد را تهدید می کند. سوختگی علاوه بر آسیب های جدی و جبران ناپذیر ممکن است باعث مرگ نیز شود. بنابراین باید به خوبی از سلامت خود در هر محیطی که هستید حفاظت نمایید. چنانچه برای خودتان و یا همکارانتان در محیط کار سوختگی رخ داد، باید در اسرع وقت با اورژانس تماس حاصل نمایید و تا رسیدن ماموران سلامت، تمام کارهایی که به شما می گویند را به خوبی انجام دهید. همانطور که از قبل می گفتند پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین بهتر است که برای محافظت از خود در برابر سوختگی از تجهیزات ایمنی لازم استفاده نمایید.
درصد بسیار زیادی از آمارهای سوختگی ثبت شده مربوط به بزرگسالان در محیط کار بوده است. سوختگی هایی که در محل کار افراد را تهدید می کنند تماس با شعله آتش، تماس با اشیاء بسیار داغ، تماس با مایعات یا بخار بسیار پر حرارت، پاشیدن مواد شیمیایی به چشم یا پوست و برق می باشند.


سوختگی به چند درجه تقسیم بندی می شود
سوختگی درجه یک نسبت به بقیه سوختگی ها جدیت کمتری دارد و تنها باعث قرمزی پوست، تورم و یا خشکی خفیف روی سطح پوست می شود.
سوختگی درجه دو آسیب های جدی تری به بدن وارد می کند. این نوع از سوختگی معمولاً همراه با درد است و روی سطح پوست تاول می زند و تورم ایجاد می شود.
سوختگی درجه سوم باعث سوختن کامل پوست و سفید شدن آن می شود. پوست به قدری سوخته می شود که سطح آن سفت و خشک می شود. سوختگی درجه سوم هر اندازه ای که باشد به شدت خطرناک و جدی است و به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.
سوختگی معمولاً از هر نوعی که باشد خطرناک به شمار می رود چرا که در ابتدا به خوبی نمی توان میزان و درجه آن را مشخص کرد. بنابراین در هنگام بروز سوختگی سریع با فوریت های پزشکی تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید که حتماً از لباس کار مناسب با محیط کاریتان استفاده نمایید تا دچار سوختگی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *