استفاده ایمن از ابزارهای کار

چگونگی استفاده ایمن و بی خطر از ابزارها در محیط کار
در محیط کار آسیب های مختلفی به افراد وارد می شود که قسمتی از آنها مربوط به آسیب های وارد شده از ابزار می باشد. صدمه های احتمالی از وسایل و یا پرتاب و برخورد با لوازم کار اجتناب ناپذیر هستند، ولیکن در نظر داشته باشید که آسیب های ناشی از ابزارها در محیط کار قابل جلوگیری هستند و می توان احتمال بروز آسیب و خطرات ناشی از ابزار کار را به صفر رساند.
بهترین و ساده ترین روش جهت حفظ ایمنی در کار، استفاده از لباس کار مناسب و البته تجهیزات ایمنی مناسب می باشد، با این حال باید بدانید که ممکن است با استفاده از تمامی وسایل ایمنی آسیب هایی به شما وارد شود. بنابراین باید به خوبی نکات ایمنی را رعایت نمایید. می بایست بلافاصله پس از اتمام کار با ابزارها آنها را در جای خودشان قرار دهید و یا در صورت داشتن کاور و روکش حتماً آن را روی ابزار بکشید.


آسیب دیدگی های ناشی از ابزارآلات در محیط کار ممکن است خیلی جدی نباشند ولیکن در برخی از موارد احتمال دارد باعث آسیب های جدی شوند. استفاده از ابزار نامربوط و نامناسب می تواند یکی از مهمترین دلایل باشد تا به افراد صدمه وارد شود. از دیگر دلایل آسیب های احتمالی می توان به استفاده از ابزار شکسته و یا خراب و از کار افتاده اشاره کرد.
افرادی که لازم است از ابزار استفاده کنند باید کار با آن را به خوبی بلد باشند زیرا استفاده نادرست از آنها حتماً به مصرف کننده آسیب وارد خواهد کرد.


آسیب هایی که ممکن است در کار با ابزار ایجاد شود عبارتند از: بریدگی، آسیب به چشم، آسیب های جدی به انگشت ها، زخم و کبودی، صدمه های جدی به مچ دست ها و یا شکسته شدن استخوان های دست.
قبل از انجام کار باید به خوبی محل کار را بررسی کرد، اطمینان از سلامت نورها و میزان کافی نور در محل کار، در شرایطی که ابزاری مشکل دارد باید قبل از شروع کار یا اصلاح شود و یا تعویض شوند و به خوبی تمام موارد ایمنی محل کار حفظ شوند. تمامی این اقدام ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی هنگام استفاده از ابزار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *