روش نگهداری از دستکش ایمنی شیمیایی

بهترین نحوه نگهداری و استفاده از دستکش مقاوم شیمیایی
دستکش های ایمنی جهت حفظ سلامت دستان افراد در هنگام کار استفاده می شود. باید در نظر داشته باشید که هر کدام از دستکش های ایمنی مخصوص کاری قابل مصرف هستند، چرا که متناسب با مشاغل ویژگی های منحصر به فردی باید داشته باشند تا به خوبی از سلامت کارکنان محافظت نمایند. دستکش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی به شمار می رود که بسیار اهمیت دارد و باید با دقت بسیار زیادی آن را انتخاب کرد و به هنگام کار حتماً باید از دستکش استفاده کرد زیرا موقع کار از دستان بیشترین کار را می کشیم و از این بابت دست ها بیشترین آسیب را می بینند. بنابراین باید با استفاده از دستکش ایمنی از دستهایمان محافظت نماییم.


دستکش محافظ ویژه مواد شیمیایی به شما کمک می کنئ که از خطرات احتمالی برخورد و آسیب های احتمالی استفاده از مواد شیمیایی در امان بمانید. بهتر است جهت انتخاب درست دستکش و حفاظت های فردی، برچسب های روی محصولات شیمیایی را به دقت مطالعه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. به یاد داشته باشید که هرگز از دستکش و هر تجهیزات و لباس کار آسیب دیده استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب را بیشتر می کنند. می دانید که داشتن دستان سالم تا چه اندازه اهمیت دارد و باید به خوبی از دستانمان محافظت کنیم. تمام کارهایمان را با دستانمان انجام می دهیم و باید به یاد داشته باشیم که دست ها یکی از عضوهای بسیار مهم در بدن به شمار می رود و باید به شدت از آنها مراقبت کرد چرا که در صوررت آسیب دیدگی دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیستید.


مواد شیمیایی خطرات بسیار زیادی برای کارکنان دارد. از مهمترین خطرات کار با مواد شیمیایی می توان به سوختگی با مواد شیمیایی، آسیب های پوستی همانند التهاب و حساسیت های پوستی اشاره کرد. دستکش ایمنی مخصوص و محافظ مواد شیمیایی به شما کمک خواهد کرد که در برابر این خطرات و آسیب ها از دستان خود به خوبی محافظت نمایید.
در تولید دستکش ایمنی از مواد مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آنها برای کاری در نظر گرفته می شود. متناسب با نوع فعالیت مقاومت و خصوصیات متفاوتی دارند. بر اساس کار و حرفه خود باید بهترین انتخاب را داشته باشید. در خصوص کار با مواد شیمیایی نیز دستکش ایمنی مقاومت های مختلفی دارند که متناسب با نوع موادی که قرار است با آن کار کنید باید مقاوم ترین آنها را انتخاب نمایید.


باید به خوبی بهداشت در محیط کار خود را رعایت کنید، این موضوع برای دستکش های شما نیز باید رعایت شود! به این صورت که حتماً باید پس از هربار کار دستکش ها را به خوبی بشوییم و بهتر است به صورت پشت و رو بگذاریم خشک شود به این صورت درون دستکش به خوبی خشک خواهد شد. این امر برای دستکش ها بسیار حائز اهمیت است چرا که درون دستکش ها به دلیل جنس و مدت زمان استفاده با تعریق دست ها مرطوب می شود و حتماً باید شسته شود، و یا پس از شستن چنانچه به خوبی خشک نشود رطوبت در آن باقیمانده و حتماً می دانید که رطوبت باعث ایجاد قارج و حساسیت های پوستی خواهد شد. حساسیت های پوستی می تواند بسیار خطرناک باشد و باید از آن جلوگیری شود.
پیش از استفاده از دستکش ایمنی باید آن را به خوبی بررسی کرد تا آسیب ندیده باشد و همه جای آن سالم باشد. این نکته را هم فراموش نکنید که پس از استفاده از دستکش باید آنها را به خوبی تمیز کرده و پس از خشک شدن کامل، آن را در محفظه مخصوص خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *