خصوصیات و ویژگی های کفش ایمنی کار که باید بدانید

کفش ایمنی کار

آشنایی با کفش ایمنی کار

کفش ایمنی کار، کفشی خاص و استاندارد است که فرد را در محیط کار از هر گونه آسیب و حوادث احتمالی محیط کار حفظ کند. کفش ایمنی دارای فاکتورها و استانداردهای ایمنی است.

کفش ایمنی کار

کفش ایمنی کار با ظاهری متفاوت در جزئیات بسیار ریز از کفش های معمولی می باشد. کفش ایمنی کار دارای وزن بیشتر از کفش معمولی و دارای جنس بهتر است. کفش ایمنی کار دارای مقاومت بسیار بالا و خوب است. در اجزای این مدل کفش، چندین لایه محکم قرار دارد که همین لایه ها باعث حفاظت از پا می شود.

جنس کفش ایمنی کار استاندارد

جنس کفش ایمنی اصولا از چرم طبیعی و مقاوم است و به خاطر جنس کفش، فاسد نمی شود و همچنین از عمر طولانی تری برخوردار است و دارای ایمنی و ماندگاری بالاتری است. هنگام ساخت زیر کفش ایمنی کار از متریالی است که دارای مولکولهای بزرگتری است و ساختار آن به وسیله پیوندهای شیمیایی به یکدیگر وصل می شوند استفاده می شود. در لایه ی زیرین کفش کار، پارچه ای وجود دارد که سطح داخلی کفش را می پوشاند تا پای فرد را به طور مستقیم با آستری در تماس باشد. این آستر در جذب عرق پا نقش داد.

انتخاب کفش کار استاندارد

کفش کار از جمله تجهیزات و پوشش ضروری ایمنی در محیط کار است و هر مدل کفش کار، برای استفاده در مکان و محیطی ویژه ساخته و تولید شده است.

در محیط های کاری مانند ساختمان سازی و کارگاهها و کارخانجات، ماشین کاری، تراشکاری، کابینت سازی و تعمیرگاهها و … جسم های سنگین، قطعات تیز و برنده و همچنین مواد داغ و مذاب و نیز جسم های دیگر احتمال دارد به پا آسیب های جدی وارد شود اگر از کفش های ایمنی کار با سرپنجه های فولادی استفاده نکنید. مثلا فردی که در محیط جوشکاری کار میکند باید حتما از لباس کار جوشکاری به همراه تجهیزات ایمنی استفاده کنند. استفاده از کفش هایی با رویه جیر و چرم با رنگ های خاکی  برای محیط های کاری ساختمانی باعث می شود فرد حین کار، آلودگی های روی کفش را ببیند و از آلودگی دوری کند. در محیط های کاری مانند کارخانجات مواد غذایی از کفش هایی با رنگ های کرمی و سفید به علت رعایت بهداشت کار استفاده می شود.

خصوصیات کفش ایمنی کار

محیط های کاری که در آن رسانای برق در جریان است و افرادی چون تکنسین های برق ساختمان، پرسنل فنی ادارات برق شهری، کادر فنی تاسیسات برق کارخانه ها و واحدهای صنعتی باید حتما در این محیط ها کفش ایمنی کار به همراه لباس کار شرکت برق استفاده شود. از جمله مهمترین کفش های ایمنی مورد استفاده در صنعت برق، کفش های عایق است. کفش های عایق دارای زیر عایق دار است و از کامل شدن مدار جریان به وسیله پای شخص در هنگام برق گرفتگی پیشگیری کرده و در نهایت مانع برق گرفتگی می شود. کفش های کاری اشخاصی که در محیط های کاری هستند که با برق سروکار دارند و یا در محل کار آنها با جرقه روبرو می شوند باید از هر گونه قطعات فلزی مبرا باشد.

تولید لباس کار آردم ارائه دهنده انواع لباس کار به همراه تجهیزات ایمنی در تهران و شهرستان می باشد. جهت تماس با ایمن پوش آردم می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *