ویژگی های مهم کلاه ایمنی استاندارد

کلاه ایمنی استاندارد چه ویژگی های مهمی باید داشته باشد
به دلیل حساس بودن و اهمیت بسیار زیاد سلامت سر در بدن، استفاده از کلاه ایمنی در تمام مشاغل از ضرورت های جدی است که همه افراد آن را رعایت کنند. کلاه ایمنی به صورت حرفه ای و عالی از سر در مقابل خطرات و آسیب های احتمالی به هنگام کار جلوگیری می کند. تمام این محافظت ها و حساس بودن سر این است که جمجه انسان محل قرارگیری اعضای حیاتی بدن و همچنین مرکز سیستم اعصاب بدن می باشد، از این رو با کوچکترین آسیبی ممکن است سیستم کل بدن و اندام های دیگر دچار خطر و یا آسیب های جدی و دائمی شوند. گزارش ها حاکی از آن هستند که بیشترین آسیب ها در محیط کار مربوط به سر می باشد، بنابراین باید به خوبی در حفظ سلامت خود و سر کوشا باشید و از کلاه ایمنی استفاده نمایید.


به صورت کلی آسیب هایی که به سر ممکن است تهدید به شمار بروند عبارتند از موارد ذیل:
– سقوط و پرت شدن و یا برخورد اشیاء به سر
– برخورد سر با وسایل ثابت در محل کار به خصوص در فضاهای کوچک تر
– تماس سر با تجهیزات برق و یا خط های انتقال برق
– گیر کردن موهای سر در ماشین آلات متحرک و کنده شدن دسته ای موهای سر
– در مکان های دارای آتش، آتش گرفتن موهای سر و یا سوختگی سر
اینها تنها بخش خوش بینانه آسیب ها به سر هستند، به عبارتی ممکن است که خطرهای بسیار جدی تری به سر وارد شود. آسیب هایی که حتی ممکن است به مرگ طرف منجر شود! این آسیب ها عبارتند از:
– برخورد سر با اجسام لبه دار و بسیار تیز که منجر به سوراخ شدن جمجه هستند.
– برخورد شدید اجسام با سر که منجر به شکستن جمجمه و یا مهره های گردن منجر می شود.
– ضربه شدید به سر که باعث ضربه مغزی می شود که بدون شکستن جمجمه رخ می دهد و ممکن است باعث بیهوشی و مشکلات متعدد و خطرناک دیگری شود.
– مالیده شدن و برخورد مواد شیمیایی به سر که باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می شود.


نمی توان تمامی خطرات را نادیده گرفت و از طرفی حذف آنها اصلاً ممکن نیست، بنابراین برای حفاظت و جلوگیری از تهدیدات و خطرات ناشی از کار باید از کلاه متناسب با نوع شغلتان که یکی از اصلی ترین تجهیزات ایمنی است، استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هر شغلی برای خود کلاه ایمنی مخصوصی دارد که با توجه به شرایط و محیط کاری ویژگی های منحصربه فردی دارند.
سیستم فنی کلاه ایمنی به نحوی است که بتواند به خوبی از سر در برابر ضربات و انرژی های وارده محافظت کند، به این صورت که کلاه ایمنی باید انرژی اجسام در حال سقوط را به خوبی بگیرد و جذب کند تا سر کمترین آسیبی نبیند. در هر کلاه ایمنی این جذب به صورت های مختلف انجام می شود، در برخی از آنها از راه تغییر شکل موقت و یا دائم پوسته کلاه و یا از طریق شکستن کوچک برخی قسمت های پوسته کلاه و یا یراق ها.
به صورت اساسی کلاه ایمنی می بایست مقاومت بسیار زیاد و خوبی در برابر خطرات داشته باشد تا سر کوچکترین آسیبی نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *