کار در آب و هوای سرد چه خطراتی دارد

آب و هوای سرد چه شرایطی برای کار ممکن است ایجاد کند
برای بسیاری از افراد کار در زمستان و هوای سرد راحت تر از تابستان و هوای بسیار گرم به شمار می رود. شرایطی که آب و هوا در کار به وجود می آورد می تواند مستقیم روی بازدهی کار تاثیر بگذارد. با این وجود باید بدانید که کار در آب و هوای سرد می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد که به جان افراد آسیب بزند.

آسیب هایی که کار در این شرایط برای انسان ممکن است در پیش داشته باشد عبارتند از:
اعضای بدن که در معرض سرمای شدید باشند ممکن است یخ بزنند که این یخ زدگی ممکن است خفیف باشد و یا بسیار جدی باشد تا جایی که جان افراد را به خطر بیاندازد. یخ زدگی ممکن است بافت های بدن را تخریب کند. بینی یکی از اعضایی است که زودتر از جاهای دیگر دچار یخ زدگی می شود و ممکن است خطراتی را برای افراد به وجود بیاورد.
از بین رفتن دمای بدن (هیپوترمی) یکی دیگر از خطرات جدی ایست که در شرایط آب و هوایی سرد برای افراد به وجود می آید. از دست رفتن دمای بدن به دلیل کار در معرض هوای بسیار سرد در طولانی مدت رخ می دهد که به شدت خطرناک است و حتی جان بسیاری را گرفته است.
خطراتی که کار در شرایط آب و هوایی سرد برای بدن ایجاد می کند بسیار جدی است و باید به خوبی در زمان هایی که در محیط بیرون مشغول به کار هستید از بدن خود محافظت نمایید. چنانچه در مکان های رطوبتی و خیس هستید نیز باید محافظت را چندین برابر نمایید چرا که رطوبت ایعث می شود دمای بدن زودتر پایین بیاید.


در این شرایط چه پوششی باید داشته باشیم
یکی از موثرترین روش های پیشگیری از خطرات و آسیب های ناشی از کار در سرما، پوشیدن لباس کار سردخانه (لباس کار مناسب برای هوای سرد) به شمار می رود.
پیشنهاد می شود که به جای استفاده از کاپشن سنگین از چند لایه پوشش استفاده کنید. همچنین می توانید از یک لایه لباس با جنس پلی استر و یا پلی پروپیلن که مستقیم با پوستتان ارتباط داشته باشد، استفاده نمایید، این کار باعث می شود که گرما روی پوست شما بماند.
همواره باید از کلاه ایمنی، دستکش ایمنی، جوراب های نسبتاً ضخیم و کفش ایمنی مناسب با هوای سرد استفاده کنید تا به خوبی تمامی اعضای بدنتان گرم بماند.
روسری یا ماسک های مخصوص اسکی می تواند از صورتتان در برابر سرما به خوبی محافظت کند.
در ذهن داشته باشید که لباس های سنگین و نادرست و غیر استاندارد باعث می شود که کلافه شوید و نتوانید به درستی و با آرامش به کارتان برسید. لباس کار مناسب انتخاب کنید تا در این شرایط آب و هوایی خطرناک بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید و البته سلامت خود را به خوبی حفظ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *