خصوصیات مهم لباس کار مهندسی استاندارد

لباس کار مهندسی استاندارد و ویژگی های مهم آن
در گذشته به تن کردن لباس کار از ملزومات زندگی به شمار نمی رفته است و یا از لباس های مناسب برای مشاغل استفاده نمی شده است، این موضوع برخلاف امروزه بوده است و در حال حاضر برای هر کاری لباس مناسب و البته دارای استانداردهای ایمنی یکی از مهمترین الزامات هر کار در هر محیط کاری به شمار می رود. لباس کار را با در نظر گرفتن محیط و شرایط کاری هرفرد انتخاب می کنند. به طبع لباس کار داروسازی با لباس کار آتشنشانی دارای تفاوت های بسیاری است. لباس کار مهندسی همانطور که از نامش پیداست برای مهندسانی است که در محیط های کارگاهی مشغول به کار هستند.
استفاده از لباس کار مهندسی مزایایی دارد، از جمله علاوه بر اینکه مشخص می کند در محیط کاری حرفه و شغل شما چیست، می تواند از سلامت و جان شما به خوبی محافظت نماید. حالا برای خرید و انتخاب لباس کار مهندسی چه عواملی را باید در نظر گرفت و به ویژگی های لباس باید دقت کرد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش هایتان را بگیرید:


از آنجایی که هر فعالیتی در هر محیطی خطراتی را برای افراد ممکن است در پیش داشته باشد، لباس کار مناسب با آن محیط می تواند تا حد بسیار زیادی از این آسیب های احتمالی جلوگیری کرده و سلامت افراد را حفظ نماید، بنابراین استفاده از لباس کار مناسب یکی از ملزومات کار محسوب می شود.
هنگامی که لباس کار قرار است طراحی شود، به تمام خطرات و آسیب های احتمالی مشاغل به خوبی دقت می شود و سپس لباسی طراحی و تولید می شود که تا حد بسیار زیادی بتواند از آن آسیب ها جلوگیری کرده و جان افراد را حفظ نماید. برای هر شغلی استانداردهایی در طراحی لباس باید رعایت شود که سازمان استاندارد جهانی آنها را بر اساس آسیب ها و خطرات شغلی ارائه کرده اند. برای مشاغلی که افراد باید از لباس کار مهندسی استفاده کنند، استانداردهای لباس کار را واحد HSE تعریف کرده و باید رعایت شود.


همه لباس کارهایی که برای مشاغل مختلف طراحی و تولید می شوند، یک سری ویژگی های مشترک دارند، اینکه لباس کار حتماً در سایز درست باید تولید شود و سپس انتخاب شود، این امر باعث می شود که راحتی و ایمنی فرد مصرف کننده حفظ شود. به هنگام خرید لباس کار مهندسی باید به خوبی دقت کنید که لباس مناسب با سایزتان انتخاب کنید. لباس کارهای بزرگتر و کوچکتر باعث می شود تمرکز کافی را روی کار نداشته باشید، راحتی شما گرفته شود، تعادل شما به هنگام کار به هم بخورد و همچنین سلامتی و جان شما به خطر بیوفتد.
از آمجایی که ساعات زیادی را در لباس کار هستید باید از نظر بهداشت و تمیزی به خوبی دقت نمایید. شستشوی مداوم یکی از کارهایی است که حتماً باید رعایت شود تا از آسیب های پوستی جلوگیری شود. جنس پارچه لباس کار مهندسی باید به نحوی باشد که علاوه بر ضد حساسیت بودن برای پوست و البته استفاده در دماهای کم و زیاد، بر اثر این شستشوی زیاد از بین نرود و در رنگ و جنس آن تاثیری نگذارد. برای اینکه کثیف بودن را زیاد نشان ندهد معمولاً رنگ های تیره برای تولید لباس کار مهندسی انتخاب می شود. انتخاب پارچه برای دوخت لباس کار مهندسی به مقدار زیادی بستگی به شرایط محیطی و البته آب و هوایی مصرف کننده دارد.
توجه داشته باشید که این شرایط و ویژگی ها باید در محیط کاری به خوبی رعایت شود تا سلامت افراد حفظ شود.
شاید علاقه داشته باشید که شرایط استانداردهای HSE را بدانید، در مقاله ای دیگر به صورت اختصاصی به موارد سازمان HSE و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *