حفاظت در شرایط آب و هوایی بد

در مواقع بحرانی آب و هوایی چطور از خود محافظت کنیم
همه این را می دانیم که طوفان و آب و هوای بد چه خطراتی را می تواند برای زندگی ما ایجاد کتد. بنابراین بهتر است که بدانیم در هنگام بروز طوفان و در آب و هوای بد چه اقداماتی باید انجام دهیم تا از خطرات احتمالی جلوگیری نماییم.
پیشنهاد می شود هنگام بروز طوفان در ساختمان های بزرگ پناه بگیرید، از حصارهای سیمی و لوله ها به ویژه فلزی فاصله بگیرید و چنانچه صاعقه با همکاران و اطرافیان شما برخورد کرد با فوریت های پزشکی تماس حاصل نمایید.
حتماً این موضوع را می دانید که بادهای شدید، بارش باران های سیل آسا و تگرگ می تواند باعث خسارت های جانی و مالی بسیار جدی شود. به عبارت ساده تر صاعقه و رعد و برق می تواند باعث آتش سوزی، بارش شدید باران می تواند باعث جاری شدن سیلاب و وزش شدید باد می تواند باعث خرابی های زیادی شود.


افراد بسیاری هستند که در محیط های باز و یا در محل هایی مشغول به کار هستند که در شرایط آب و هوایی بد با وجود استفاده از لباس کار و تجهیزات ایمنی مناسب، خطرات جدی آنها را تهدید می کند. بنابراین در هنگام وقوع آب و هوای بحرانی بهتر است دست از کار بکشید و سریع با سرپرست و مسئول خود تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را از وی بگیرید. به پناهگاه بروید و تا زمانی که به شما اعلام نکردند که هوا مساعد شده از آنجا بیرون نیایید.
در این شرایط از وسایل فلزی نه تنها نباید استفاده کنید بلکه باید دور از خود آنها را نگاه دارید. زیر درخت و یا کنار و داخل کانکس و خانه های کوچک اصلاً جای مناسبی برای پناه گرفتن نیست، پناهگاه باید بزرگ باشد و مقاومت زیادی در برابر طوفان داشته باشد. به یاد داشته باشید که نباید به تلفن دست بزنید مگر اینکه مجبور به تماس با اورژانس باشید.
هنگام بروز صاعقه در جایی امن پناه بگیرید چرا که رعد و برق می تواند به صورت مستقیم به شما آسیب وارد نماید. همچنین برخورد صاعقه با زمین اطراف شما نیز می تواند برای شما خطرناک باشد. اصابت رعد و برق با اجسام اطراف شما نیز ممکن است باعث آتش سوزی شود پس به هنگام بروز صاعقه در جای امن باید پناه بگیرید.
توجه داشته باشید که لباس کار و تجهیزات کامل ایمنی جان شما را از طوفان و یا صاعقه نمی تواند نجات دهد. بنابراین باید تمامی نکات ایمنی لازم را رعایت نمایید تا جان شما به خوبی حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *