گزارش جراحات و خطرات در کار

اهمیت بسیار زیاد گزارش خطرات و جراحات در محل کار
در محیط کار ممکن است خطرات بسیاری افراد را تهدید کند و آسیب های جدی به انسان وارد نماید. بنابراین جدای اینکه به خوبی باید موارد ایمنی را رعایت کرد، سرپرست باید بداند که در بروز موارد حساس و خطرات در کار به سرعت اطلاع دهد و گزارش دقیق اتفاق را یادداشت نماید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که با گزارش دادن جراحات و خطرات سرزنش خواهند شد، ولیکن اشتباه است و با دادن گزارشات در محیط کار مسئول مربوطه در اصل سرزنش نخواهد شد.
همواره باید به خوبی مراقب خطرات و آسیب های احتمالی بود تا افراد کوچکترین آسیبی نبینند. حفظ ایمنی در سطوح بالا همانند تهیه لباس کار و تجهیزات ایمنی به عهده مسئولین می باشد ولیکن حفظ و رعایت ایمنی و بهداشت فردی به عهده کارکنان می باشد. در صورتی که شما یا همکارانتان آسیبی دیدید بسیار مهم است که در اسرع وقت به کارفرما و یا مسئول قسمت خود اطلاع دهید، هرچند که آسیب در حد جزئی و بسیار کوچک باشد. گزارش اتفاقاتی که در محل کار رخ می دهند بسیار مهم هستند از این رو که هم می تواند اعتماد کارفرما را جلب کرد و هم می توان گزارش داد که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است تا کسی نتواند از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کند و همچنین کادر درمان بتوانند به خوبی شرح قضیه را بدانند تا بهترین تدبیر را برای فرد صدمه دیده داشته باشند.


داشتن حس خجالت و شرم در شرایطی که اتفاقی رخ می دهد، نباید پیش آید و از دادن گزارش جلوگیری کند. خسارت و صدمه ممکن است برای هر کسی در هر وضعیتی رخ دهد بنابراین نباید ترسید و خجالت کشید.
چنانچه در محیط کارتان فردی آسیب دید و لازم بود که با اورژانس تماس گرفته شود، حتماً در اسرع وقت و بدون معطلی با اورژانس تماس حاصل نمایید و گزارش دقیقی از حادثه بیان کنید تا بتوانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.


گزارش صحیح و درست خطرات و آسیب ها باید شامل موارد ذیل باشد:
محل دقیق حادثه و چطور رسیدن به محل
تعداد افراد آسیب دیده
نوع و چگونگی کمک های اولیه انجام شده در صورت انجام
دیگر خطرات ممکن
نام و شماره در دسترس فرد تماس گیرنده
تجهیزات ایمنی به تنهایی نمی تواند به صورت کامل از افراد محافظت کند و باید به خوبی از خطراتی که شما را تهدید می کند آگاهی داشته باشید. اهمیت دادن به تمامی موارد ایمنی در محل کار از دیگر موارد مهمی است که حتماً باید رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *