رشته مهندسی ایمنی HSE چه آینده شغلی دارد

مهندسی ایمنی استاندارد

رشته ی مهندسی ایمنی و بهداشت، رشته ای است وسیع و در کل به مجموعه تدابیر امنیتی و اصولی و مقرراتی گفته می شود که ب استفاده از این قوانین میتوان در مکان های صنعتی به طرزی موثرتر از نیروی انسانی در کنار سرمایه استفاده کرد تا بتوان به وسیله این دو در مقابل خطرات احتمالی و پیش رو مقابله کرد. در این صورت می توان محیط کار سالم با امنیت بالا به منظور افزایش عملکرد بالای پرسنل ایجاد کرد. 

برای ورود به رشته مهندسی ایمنی و بهداشت چه توانایی هایی لازم است؟

مهندسان ایمنی و بهداشت باید به مسائل موجود در محیط کار اشراف کامل داشته باشند و به سرعت مشکلات پیش رو را بررسی و در اسرع وقت به حل و فصل آنها بپردازند. به جز شناسایی مسائل می توان به کارگیری اطلاعات محیطی به همراه استدلال شخصی خود، مقررات و استانداردهای لازم را در محیط کاری ایجاد کنند و مدام باید اطلاعات خود را به روز رسانی کنند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز را تحلیل و ارزیابی کنند و در تصمیم گیری راحت تر باشند.

بازار کار کارکنان و حقوق مهندسی ایمنی و بهداشت

امنیت محیط کار یکی از حقوق کارکنان در محیط کار است و این مستقیم مربوط به رشته مهندسی ایمنی و بهداشت است، مهندسین ایمنی موظفند با تجهیزات صنعتی و ابزارآلات الکتریکی به همراه تعیین استانداردهای لازم جهت نیروی کارگران و کارکنان در محیط کار، محیطی ایمن را به وجود آورند.

کشورهای در حال توسعه در مقایسه با کشورهای پیشرفته از ضرایب ایمنی پایین تری نسبت به استانداردهای جهانی برخوردارند. این موضوع به این دلیل اتفاق می افتد که ایمنی کار با بازرسی فنی و مسائل جانبی، می تواند در این امر دخیل باشد. بنای اولیه کارها در کشورهای در حال توسعه پیشگیری نیست بلکه عموما به دنبال رفع مشکل هستند. بسیاری از کارفرمایان به جهت غیر انسانی در صدد ایمنی محیط کار کارگران بر نمی آید. در زمینه ایمنی و بهداشت محیط کار از فارغ التحصیلان رشته مهندسی و بهداشت به خوبی استفاده نمی شود. بازار کار مهندسی ایمنی و بهداشت معمولا در مراکز صنعتی مانند هواپیمایی، راه آهن، مترو، صنایع خودروسازی، پتروشیمی، آلومینیوم سازی و ذوب آهن و هر گونه فعالیت اقتصادی می تواند به نوعی بازار کار این رشته محسوب شود.

دوره های رشته مهندسی ایمنی

گذراندن دوره های آموزشی برای هر شغلی از ملزومات است. رشته مهندسی ایمنی از این امر مستثنا نیست. به این منظور هر فردی که قصد دارد در این رشته فعالیت کند باید موارد زیر را گذرانده تا بتواند فارغ التحصیل در این رشته باشد.

تکنیک تنفس مصنوعی

احیای قلبی و ریوی

چگونگی عملکرد در برابر خفگی

باز کردن مجرای تنفسی به هنگام خفگی

لباس کار آردم

ایمن پوش آردم با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید انواع لباس کار صنعتی، پزشکی، مهندسی و … با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به تمام کسانی که فعال در کارخانجات، شرکت ها، کارگاه ها، بیمارستان ها، موسسات، رستوران ها، مراکز خدماتی و همچنین در تمامی زمینه های شغلی که نیازمند لباس کار هستند آماده ارائه خدمت است. جهت خرید انواع لباس کار مهندسی، لباس کار دوبنده، لباس کار حراست، لباس کار پزشکی و … می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *