طرح واکنش به وضعیت های اضطراری

طرح واکنش به وضعیت اضطراری

وضعیت اضطراری همانگونه که از نامش پیداست به وضعیتی گفته می شود که از قبل قابل پیش بینی نباشد و هیچ گونه برنامه ای درباره آن وجود نداشته باشد. موقعیت ها و حوادث اضطراری می تواند منجر به بروز آسیب های جدی و حتی مرگ و میر کارکنان، بازدیدکنندگان و همچنین اتمام عملیات، فرآیندها به شکل کامل و صدمات حاصله و زیست محیطی خواهد شد.وضعیت های اضطراری می تواند بلایای طبیعی باشد و یا می تواند ساخته دست بشر باشد. نسبت به این اتفاقات و موقعیت های اضطراری واکنش هایی انجام شده که باعث شده عوارض یک بحران و حادثه و نجات جان انسانها، کاهش صدمه های جسمی و بدتر از آن صدمات روحی و جلوگیری صورت می گیرد. 

طرح واکنش وضعیت اضطراری

به تمام اقداماتی که باعث میشود امنیت کارفرما و پرسنل در محیط کار و در شرایط اضطراری را تامین کند، طرح واکنش وضعیت اضطراری میگویند. آمادگی اصلی در برابر موقعیت اضطراری همین طرح واکنش اضطراری است. این طرح باعث حفاظت از جان پرسنل و کارفرما در محیط کار می شود. در اینجا به عناصر اصلی در طرح واکنش اضطراری می پردازیم.

1.روش اجرایی تخلیه و مانور

2.روش اجرایی شمارش اشخاص

3.شرح چگونگی آموزش پرسنل

4.مسئولیت و وظایف افراد در اقدامات نجات و پزشکی

5.روش اجرایی برای گزارش دهی شرایط اضطراری

6.روش اجرایی به منظور اطلاع دادن به کارکنان در شرایط اضطراری

این طرح شامل مواردی چون 1. فرآیند آمادگی 2. کاهش ریسک 3.عادی سازی وضعیت اضطراری می باشد.

در هنگام وضعیت اضطراری چگونه به پرسنل اطلاع رسانی می شود

یک قسمت مهم در این طرح به روش هایی جهت اطلاع رسانی به تمامی پرسنل منجمله کارگران ناتوان است. به این دلیل مهم است که کارگران ناتوان و تمامی پرسنل بتوانند در این شرایط کارهای مهم را انجام دهند. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در محیط های کاری که امکان شنیدن صدای آلارم برای افراد وجود ندارد باید از هشدار های ارتعاشی، دیداری و حسی استفاده شود.

آلارم وضعیت اضطراری چیست

آلارم وضعیت اضطراری موظف است نیروهای امدادی و کمک رسان مانند آتش نشان  ها، پلیس و … را از وضعیت موجود مطلع سازد. آلارم های هشدار دهنده باید به گونه ای باشد که از صداهای موجود در محیط کار قابل تشخیص باشد. باید کاملا واضح باشد و مسئولیت افراد را در در هنگام قرارگیری در موقعیت های اضطراری در تخلیه و انجام هرگونه رفتاری معلوم می کند. اگر در محیط کار خود مجبور به استفاده از چند نوع آلارم هستید باید مفهوم و کاربرد هرکدام به صورت کامل برای شنونده مشخص شود.

سیستم های هشداردهنده باید بتوانند کارگران ناشنوا و کارگرانی که زبان فارسی ندارند را مطلع کند. آلارم های وضعیت اضطراری باید به صورت مکرر چک شوند و از سلامت آنها اطمینان حاصل کرد. 

لباس کار آردم

استفاده از لباس کار در محیط کار امری بدیهی ست، تمامی کارکنان باید از لباس کار در حین فعالیت در طول روز استفاده نمایند. ایمن پوش آردم با بیش از 20 سال تجربه درخشان در زمینه تولید انواع لباس کار تخصصی در عرصه ایمنی لباس کار، آماده ارائه خدمت به مدیران کسب و کارها با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت است. جهت خرید انواع لباس فرم اداری، لباس کار مهندسی، لباس کار صنعتی، جین و … می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *