انواع لباس آتش نشانی که باید بدانید

انواع لباس آش نشانی

شغل آتش نشانی بسیار پرخطر و سخت است. گاهی اوقات این امکان وجود دارد که آتش نشان مجبور به قرارگیری در معرض دمای بیش از 1000 درجه است. به جز قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا امکان قرارگرفتن در معرض خطرات دیگری چون گازهای سمی، اشیا نوک تیز، زمین ناهموار، سطوح لغزنده، مایعات بیولوژیکی، مواد شوینده ریخته شده و برق می باشد. از این رو لباس آتش نشانی بسیار حساس است و باید بالاترین حفاظ ممکن را برای آتش نشانان داشته باشد. 

جنس تونیک یک آتش نشان از پارچه مصنوعی مقاوم در برابر آتش ساخته میشود. این جنس پارچه بعد از قرارگرفتن در معرض آتش و یا در مقابل بریدگی و یا پارگی می تواند مقاومت ساختاری خود را حفظ کند. در طراحی و دوخت تونیک آتش نشانی انعطاف پذیری در اولویت قرار دارد و یقه لباس باید یک زیپ بلند را شامل شود به این دلیل که گردن به صورت کامل پوشیده شود. 

انواع لباس آتش نشانی

آتش نشانان در شرایط آب و هوایی بد و رساندن خدمات اضطراری باید یک ژاکت چند منظوره برای استفاده در مناطق مختلف عملیاتی با درجه حفاظت بالا در برابر عناصر و راحتی در شرایط شدید آب و هوایی داشته باشند.

لباس آتش نشانی در مناطق برفی

آن دسته از آتش نشانانی که در مناطق برفی مشغول به کار هستند، نیاز به لباس هایی متناسب با محیط خود هستند. برای انجام فعالیت در این شرایط بسیار سرد، آتش نشانان باید تجهیزات دیگری چون جوراب های سنگین و کتهای بلندتر و گرم تر، پیراهن کش دار با وزن بیشتر و در برخی شرایط، کلاهک خزدار، دستکش برفی و کت بارانی و شلوار و زیرشلواری کامل آستر دار را به همراه داشته باشند. 

لباس آتش نشانی در جاده ها

برخی مواقع وجود دارند که آتش نشانان موظف هستند در مناطقی چون جاده ها و یا در مجاورت جاده ها مشغول به کار شوند. برای این منظور باید آتش نشان از جلیقه زرد آهکی با نوار بازتابنده نقره ای استفاده کند. جلیقه آتش نشانی در این شریط این امکان را می دهد که پرسنل در یک وضعیت غیر آتش نشانی می توانند توسط رانندگان عبوری دیده شوند. لازم به ذکر است که از این جلیقه در عملیات اطفا حریق استفاده نمی شود.

شلوارهای بلند که محافظت از آتش نشانان را برعهده دارد جهت ایمنی بر روی شلواری دیگر پوشیده می شود. نکته ی مهمی که وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که نوع لباس محافظ و محافظتی بر اساس میزان خطری که وجود دارند انتخاب می شوند. 

1.لباس محافظ جهت انجام عملیات آتش نشانی

2.لباس های مناسب اطفا حریق

3.لباس های آتش نشانی

4.لباس های مخصوص ایستگاه

تولید و پخش لباس کار آردم

ایمن پوش آردم در زمینه تولید لباس کار، در کنار این فعالیت گسترده خود اقدام به تامین تجهیزات ایمنی مانند کفش ایمنی، عینک ایمنی، کپسول آتش نشانی و … کرده است. اگر قصد خرید تجهیزات ایمنی و یا قصد خرید انواع لباس کار کارگری، مهندسی، لباس فرم اداری، لباس پزشکی، جین و … را دارید می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *