تاثیر جوشکاری بر چشم و پوست انسان

کلاه جوشکاری

محافظت از سوختگی چشم و پوست در جوشکاری

اگر شما صاحب شغل جوشکاری هستید و یا اگر در اطرافیانتان شخصی به این شغل مشغول است، این مقاله را بخوانید.

چشم مهمترین عضو بدن و به پادشاه بدن معروف است پس برای محافظت از آن هر کاری که لازم است انجام دهید. قوس قرنیه و التهاب آن از عوارضی است که شغل جوشکاری به همراه دارد. قوس و التهاب قرنیه شامل درد خفیف و در بیشتر مواقع درد شدیدی را به همراه دارد. از دیگر عوارض آن می توان به مواردی چون آبریزش چشم، حساسیت به نور و احساس جسم خارجی در چشم و … را اشاره کرد. قوس قرنیه در بیشتر مواقع به صورت موقتی است اما اگر به صورت دائمی و مکرر جوشکاری انجام شود این عارضه می تواند به صورت دائمی با فرد باشد. بنابراین افرادی که به شغل جوشکاری مشغول هستند باید اقدامات لازم را انجام دهند تا کمتر دچار آسیب شوند. 

تاثیر جوشکاری بر چشم

کلاه ایمنی برای جوشکاری را می توان به عنوان مهمترین وسیله در تجهیزات ایمنی و کاربردی این حرفه در نظر گرفت. کلاه ایمنی جوشکاری دارای مشخصات مخصوص به خود است. این نوع کلاه ایمنی دارای یک محفظه دید است و بدین ترتیب از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.

همچنین از کل صورت نیز در برابر جرقه و پاشش محافظت می کند. کلاه ایمنی جوشکاری باید دارای لنزهای فیلتردار باشد، این نوع کلاه ها سطح محافظتی مناسبی ایجاد می کند. یک عدد سایه لنز برای روشن و تاریک شدن و همچنین شدت تابش نور را نشان می دهد، بنابراین از طریق یک لنز فیلتردار نور را به چشم منتقل می کند. به همین منظور هر چقدر عدد سایه بیشتر باشد، فیلتر تاریکتر و تابش نور کمتری از لنز عبور خواهد کرد.

عدد سایه لنز فقط به منظور میزان تاریکی ارائه شده توسط آن لنز خاص را نشان می دهد و با میزان محافظت از چشم مطابقت ندارد. تمام لنزهای جوشکاری با کیفیت، 100درصد از اشعه های مضر یو وی (UV) و مادون قرمز (IR) را برای محافظت از چشم فیلتر می کنند.

تاثیر جوشکاری بر پوست

لباس کار جوشکاری به شکلی طراحی می شود که از جوشکار در برابر جرقه آتش و گرمای زیاد محافظت کند. جهت دوخت لباس کار جوشکاری باید از استفاده از پارچه های مصنوعی خودداری کنید، چرا که هرگونه جرقه ای که در آن فرو می رود، موجب آتش سوزی شده و پوست را می سوزاند. لباس پشمی به دلیل دوام و مقاومت در برابر آتش بیش از مواد مصنوعی پیشنهاد می شود، به این دلیل لباس های نخی می تواند گزینه بهتری باشد.

در لباس های جوشکاری، آستین های جوشکاری از بازوهای جوشکار از قسمت زیر بغل تا مچ محافظت می کنند و اغلب می توانند به دستکش های جوشکاری متصل شوند. این موارد محافظت کافی را در جوشکاری ایجاد می کند. این پارچه های (پارچه آستین جوشکاری)  باید از پنبه، چرم یا کولار مقاوم در برابر شعله باشد. همچنین باید از چکمه های چرمی سنگین با مچ بلند، پا را ایمن نگه می دارد. جهت جلوگیری از افتادن جرقه بر روی چکمه، باید شلوار بیرون چکمه قرار گیرد و داخل کفش قرار نگیرد. همچنین جهت محافظت پا  از توری های داخل کفش برای محافظت در برابر جرقه موجود است.

عملکرد کلاه ایمنی در جوشکاری 

کلاه های جوشکاری که شامل کلاه هایی است که سر و گوش و گردن را می پوشاند و همچنین از گرما و جرقه های ناشی از کار محافظت می کند. یکی از مشکلاتی که جوشکاران عزیز با آن مواجه هستند ریختن جرقه ها داخل گوش است و که بسیار خطر آفرین است. استفاده از کلاه های مخصوص جوشکاری می تواند از جسم جوشکار محافظت نماید همچنین این کلاهها از گوش در برابر صدای محیط محافظت می کند.

لباس کار آردم

فروشگاه ایمن پوش آردم با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش لباس کار آماده ارائه خدمت به کارفرمایان، مدیران کسب و کار، مدیران کارخانجات، بیمارستان ها، لباس کار معدن، لباس کار شرکت نفت، لباس کار صنعتی، لباس کار حراست، لباس کار کارگری، لباس کار مهندسی و … می باشد. جهت دریافت مشاوره و سفارش محصول و همچنین اطلاع از نحوه خرید انواع لباس کار و تجهیزات ایمنی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *