کد لباس چیست و چه تاثیری بر محیط کار دارد

کد لباس کار

تفکر به این نکته که آیا مهم است که در محل کار چه نوع لباسی میپوشیم می تواند بسیار مهم باشد، چرا که در محل کار به طور سنتی از کدهای لباس چه لباس فرم یا فقط مجموعه ای از دستورالعمل های لباس استفاده می شود، تا بتوانند فضایی حرفه ای و بی نقص را برای کارکنان فراهم نمایند.در واقع کد لباس می تواند بیانگر عملگر افراد در محیط کار باشند و میتواند با این کدهای لباس نشان دهد که هر شخصی در محیط کار چه نوع مسئولیتی دارد

انواع کد لباس کار

کدهای لباس کار دارای انواع مختلفی است که در اینجا به 3 نمونه آن اشاره می کنیم 

کد لباس کار غیر رسمی

لباس کار غیر رسمی یا لباس عادی و معمولی این معنی را می رساند که در واقع هیچ کدی در دسترس نیست و همین باعث می شود که اکثر کارمندان بتوانند با شلوار جین و تی شرت، کفش های مخصوص استفاده کنند. این مورد چون از حالت رسمی خارج شده و حالت آزادی عمل بیشتری به کارکنان می دهد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. 

کد لباس کار کارمندان

لباس کار کارمندان با توجه به نقش و ماهیتی که افراد در محیط کار دارند و همچنین به نشان سازمانی آنها بستگی دارد. در شرکت های بزرگی مانند گوگل، اپل و فیس بوک که در زمینه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند کد لباس کارکنان آنجا فوق العاده ست. در این شرکت ها کارکنان می توانند با تی شرت و شلوار جین  به طور مرتب استفاده کنند چرا که مدیران این مجموعه ها تفکرشان بر این اساس است که باید افراد در محیط کار آزاد باشند تا بتوانند آزادانه کار کنند و بهترین کارایی را داشته باشند. اما در شرکت های دیگر که با مواد و یا عوامل خطر ساز مواجه هستند باید حتما از لباس کار مهندسی و لباس کار کارگری استفاده کنند.

کد لباس کار مدیران

نوع لباس کار مدیران به شدت به این مورد بستگی دارد که چه نوع تجارتی را مدیریت می کنند. اگر در صنایع خلاق وارد شده اند و همچنین صنعتی را مدیریت می کنند باید سبک لباس این افراد در جهت افزایش خلاقیت افراد باشد و به دور از هر گونه محدودیت در لباس رسمی می توانند استفاده کنند. در اکثر مجموعه های صنایع خلاق، رهبران و مدیران می توانند مشابه کارکنان خود لباس بپوشند. اما اگر فردی مدیریت مجموعه ای مانند بانک، یا مدیر مالی و یا مدیر بیمه باشد، نباید از لباس هایی مانند شلوار جین و تی شرت استفاده کنند چرا که این طرز لباس پوشیدن مناسب با مرتبه ی شغلی افراد نیست. 

بهترین کد برای لباس کار چیست

کد لباس کار دقیقا به محیطی که افراد در آن مشغول به کار هستند مشخص می شود. افرادی که در محیط رسمی کار می کنند باید از لباس کار رسمی تبعیت کنند و افراد در محیط غیر رسمی می توانند آزادانه تر لباس بپوشند.

لباس کار آردم

ایمن پوش آردم که توسط جناب آقای مهدی آردم مدیریت می شود با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید لباس کار در انواع مختلفی مانند لباس کار پزشکی، لباس کار آتش نشانی، لباس کار آشپزی، لباس فرم اداری، تی شرت کار، جلیقه کار و … همچنین تجهیزات ایمنی فعالیت بی نظیری دارند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت ایمن پوش آردم از محصولات این برند مفتخر دیدن فرمایید و با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نموده و از مشاوره های مشاوران بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *