معرفی تجهیزات ایمنی مناسب شرکت نفت

تجهیزات ایمنی شرکت نفت

شرکت نفت از شرکت هایی است که خطر در آن بالاست و فعالیت در آن به ایمنی بالا نیاز دارد. به همین دلیل اکثر مهندسینی که در شرکت نفت فعالیت می کنند، باید از تجهیزات کامل ایمنی استفاده نمایند. لباس کار یکی از این تجهیزات ایمنی است.

لباس کار شرکت نفت باید قابلیت حفاظت از بدن را در برابر مواد نفتی داشته باشند. همچنین لباس کار پتروشیمی، گاز و نفت بالید از حفاظت بالایی برخوردار باشد. محیط های کاری شرکت های پتروشیمی، گاز و نفت از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین منظور استفاده از لباس کار، مناسب و ضروری است.

لباس کار باید مناسب با محیط کاری مورد استفاده قرار گیرد و کلیه کارکنان باید از آن استفاده نمایند. در اصل لباس کار، به عنوان پوششی محافظ سراسری ست که افراد در شرایط محیطی مختلف باید از آن استفاده نمایند. تولید لباس کار شرکت نفت، هم مختص پرسنل و هم مختص کارکنان شرکت نفت است..

استفاده از لباس کار از تجهیزات ایمنی شرکت نفت، شرکت پتروشیمی، شرکت برق، شرکت آب و … است که این لباس کار ها هم وظیفه ی محافظت از بدن در برابر مواد مختلف محافظت می کند و هم کمک می پرسنل به راحتی شناسایی شوند.

علت اهمیت استفاده از لباس کار شرکت نفت

محیط های پالایشگاه و همچنین محیط های انتقال نفت و گاز، با خطرات خاصی همراه است. احتمال نشت گاز و همچنین ایجاد جرقه و آتش سوزی از جمله خطراتی است که در این شرکت ها و محیط ها به وفور یافت می شود. از این رو باید حتما از تجهیزات و لباس کاری ایمنی مناسب استفاده شود.

جنس لباس کار شرکت نفت و تجهیزات ایمنی باید به شکلی باشد که ایجاد الکتریسیته نکند. همچنین نباید به عدم تحرک کارکنان منجر شود. جنس لباس کار برای شرکت های اینچنینی نباید باعث ایجاد گرمای زیادی باشد. همچنین باید مقاوم باشد و از استحکام بالایی برخوردار باشد.

طراحی و تولید لباس کار شرکت نفت و پتروشیمی در تولیدی ایمن پوش آردم باید به گونه ای باشد که برای انجام کارهای فنی و عملیاتی مناسب باشد. بهترین جنس پارچه برای تولید این نوع لباس کارها، کتان 100 درصد است. تراکم تاروپود آن باید حداقل 48 نخ در سانتی متر مربع و حداقل یک سانتی متر در یک متر آب رفتگی پارچه قبل از دوخت داشته باشد.

تجهیزات ایمنی در شرکت نفت برای جلوگیری از بروز حوادث

رعایت نکردن نکات ایمنی و یا کارکردن در شرایط ناامن باعث ایجاد حوادث مترقبه در اقصی نقاط جهان می شود  که باعث از کار افتادگی و مرگ کارکنان می شود. این شرایط زمانی ایجاد می شود که طراحی نامناسبی از لوازم مورد نیازی انجام شود و یا تجهیزات تولید شده برای شرایط کاری پرمخاطره مناسب نباشد. بروز بیشتر حوادث به دلیل اشتباهات فردی در عدم استفاده از تجهیزات ایمنی می باشد.

به این منظور باید از بروز هرگونه حادثه ای پیشگیری شود. در اینجا باید به سراغ تجهیزات خاصی رفت که فعالیت را در شرکت های نفتی و پالایشگاهی ایمن تر می کند. از جمله تجهیزات ایمنی که می توان به آن اشاره کرد، لباس کار مناسب، دستکش های ضد حریق، کلاه ایمنی، کفش های مناسب در برابر ضربه و حرارت و …. اشاره نماییم.

تمامی تجهیزاتی که توسط شرکت های مختلف طراحی و تولید می شود، تماما از استانداردهای لازم باید برخوردار باشد تا فرد در زمان فعالیت خود با مشکلی مواجه نشود. همچنین تمامی تجهیزات ایمنی که تولید می شوند باید از بالاترین کیفیت و استحکام برخوردار باشند تا به عنوان محافظی عالی برای فرد عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *