الزامات ایمنی و بهداشت در محیط کار

ایمنی در محیط کار

یکی از وظایف مدیر هر مجموعه ای، فعالیت های ایمنی و بهداشتی در محیط های کاری است و هر فرد کارکنی که در مجموعه ی مشغول به کار است باید از این وظایف آگاه باشد و اهمیت آن را بداند. در ادامه به قوانین امنیت در محیط کاری می پردازیم. با ما همراه باشید.

همچنین جهت خرید انواع لباس کار مهندسی، پزشکی، لباس سر آشپز، داروسازی، لباس فرم اداری، لباس کار کارگری، لباس دوبنده و خرید انواع تجهیزات ایمنی می توانید به وب سایت رسمی ایمن پوش آردم مراجعه و با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

نکات مهم جهت رعایت ایمنی و بهداشت در محیط کار

محیط های کاری معمولا از خطرات عاری نیست و هر مجموعه با خطرات زیادی روبرو می شوند. برطرف کردن این خطرات نیاز به رعایت نکات و قوانین خاصی دارد. به منظور جلوگیری از آتش سوزی در محل کار، عدم لغزش و همچنین سقوط کارکنان باید به نکات ایمنی توجه کرد و باید از این نکات مطلع بود. 

برطرف سازی خطرات آتش سوزی

در محیط کار باید از تجمع مواد قابل اشتعال و غیر ضروری جلوگیری کرد. این مواد و نیز زباله های مشتعل باید بر طبق استاندارد مواد خطرناک در مکان های مخصوص به خود جمع آوری شوند و هر روز باید نسبت به دفع آنها اقدامات لازم را به عمل آورد. در این راستا باید مواد زود سوز و قابل اشتعال را در مکانی دور از منابع احتراق و مشخص نگه داری کنید. هر روز فقط به اندازه مورد نیاز از مواد قابل اشتعال در محیط کار استفاده نمایید و مابقی را انبار ایمن نگهداری کنید. 

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید از آلوده شدن لباس خود توسط مایعات قابل اشتعال جلوگیری به عمل آورید اما اگر به هر دلیلی لباس شما با این مواد درگیر شد و باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض لباس خود اقدام نمایید. باید از قرار دادن هر نوع مانعی در راهروها و درب های خروج اضطراری خودداری نمایید. فاصله حداقلی مواد اولیه با کپسول آتش نشانی، آب پاش های خودکار و کنترل کننده های آب پاش را رعایت نمایید. این فاصله حداقلی 46 سانتی متر است

از سقوط و لغزش جلوگیری کنید

از جمله پیشنهادهایی که می توان به منظور جلوگیری از وقوع لغزش و نیز سقوط به آن اشاره کرد موارد زیر است.

  1. قطره گیر و محافظ باید مورد استفاده قرار گیرد.
  2. نصب آینه در نقاط کور و نصب کردن علائم هشدار ضروری است.
  3. چکه ها و قطره ها باید پاکسازی شود و گزارش شوند.
  4. کف پوش های آسیب دیده، فرسوده و پاره باید به سرعت تعویض و یا ترمیم شوند.
  5. راهرو ها و خروجی ها باید خالی باشند و هیچ مانعی وجود نداشته باشد 
  6. استفاده از پلت فرم، پادری، کف پوش های کاذب و دیگر کف پوش های خشک کن
  7. عدم تجمع از خرده های چوب، میخ های نیمه کوبیده و فلز و یا دیگر مواد و تخته های سوراخ و لق 

مرتب کردن به هم ریختگی ها از نکات ضروری در رعایت بهداشت در محیط کار

محیط کار باید در هر لحظه از هر نوع آلودگی و شلوغی به دور باشد چرا که پرسنل فضای کمتری برای حرکت کردن دارند و نیز می تواند به تنهایی باعث ایجاد مصدومیت ها و مشکلات ارگونومی فراوانی گردد. هر فردی که در محیط های کارگاهی مشغول به کار است باید درست بعد از استفاده از مواد و تجهیزات، آنها را سر جای خود قرار دهند و مواد غیر ضروری و غیر قابل استفاده را دور بریزند. همچنین نباید اجازه دهند که سطل های زباله به مرحله انفجار از زباله برسند و قبل از پر شدن باید نسبت به خالی کردن آنها اقدام نمایند.  

لباس کار آردم

فروشگاه ایمن پوش آردم با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش لباس کار آماده ارائه خدمت به کارفرمایان، مدیران کسب و کار، مدیران کارخانجات، بیمارستان ها، لباس کار معدن، لباس کار شرکت نفت، لباس کار صنعتی، لباس کار حراست، لباس کار کارگری، لباس کار مهندسی و … می باشد. جهت دریافت مشاوره و سفارش محصول و همچنین اطلاع از نحوه خرید انواع لباس کار و تجهیزات ایمنی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *